Renault z konce Hondy radost nemá. Musíme z toho vyvodit závěry, burcuje Abiteboul

Renault z konce Hondy ve formuli 1 jako konkurent rozhodně radost nemá. Podle Abiteboula se ukazuje, že je něco špatně.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Renault z konce Hondy radost nemá. Musíme z toho vyvodit závěry, burcuje Abiteboul | Foto: Getty Images / Mark Thompson

„Situace v Hondě nás netěší. Musíme to pojmenovat tak, jak to je – pro F1 to není pozitivní vývoj,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Chceme F1 s výrobci aut, dodavateli, dodavateli motorů. Pokles na tři výrobce motorů není pozitivní vývoj.“

„Musíme z této situace vyvodit jasné závěry. Naléhal jsem, aby se tomu řídící orgán věnoval pečlivěji.“

„Situace ohledně motorů je jednoduše neudržitelná. Zejména z ekonomického hlediska, ale také z technologického hlediska.“

Abiteboul očekává, že brzy vzplane bitva o nové pohonné jednotky pro rok 2026

Abiteboul očekává, že brzy vzplane bitva o nové pohonné jednotky pro rok 2026

„Nejsem si jistý, zda si tento postoj můžeme dovolit. Buď jsme schopni změnit vnímání současné architektury motoru, nebo pravděpodobně potřebujeme pokročit v začlenění nové architektury, abychom měli z hlediska vnímání lepší pozici.“

„Doufám, že to povede k důkladnější analýze načasování příští generace pohonných jednotek.“

Připomeňme, že současné pohonné jednotky mají být ve F1 do roku 2025 a je v podstatě vyloučeno, že do roku 2026 přijde nový výrobce.

„Vstupní cena je vysoká z hlediska nákladů, ale také z hlediska technologie,“ pokračuje Abiteboul. Podle něj je těžké pohonnou jednotku vyvinout do konkurenceschopného stavu.

Přenechá Honda své motory Red Bullu? Japonci by se tomu možná nebránili

Přenechá Honda své motory Red Bullu? Japonci by se tomu možná nebránili

„Mohli byste stát na ostrově a říkat, že je to všechno dobré a fajn, protože jsme překročili moře, ale to moře je prostě příliš široké a příliš tvrdé na udržitelnost F1. Potřebujeme mít na ostrově více lidí. Musíme něco udělat, musíme více přemýšlet o ekologické udržitelnosti motoru, o ekonomické udržitelnosti motoru.“

„Něco málo se udělalo, ale to nestačí. Musíme být tvrdší. Stejně jako jsme toho v posledních několika měsících udělali hodně na straně šasi, musíme také tvrdě jednat na straně motoru.“

Abiteboul si také všímá důvodů, proč Hona odchází. Oficiálně je to z toho důvodu, aby se soustředila na novou éru automobilového průmyslu – elektrifikaci, palivové články apod.

Je o trochu paradoxní, protože současné spalovací motory dosahují skvělé účinnosti a jsou hybridní. A to Abiteboul nezmiňuje, že existuje také snaha zavést syntetická paliva.

Podle šéfa Renaultu formule 1 dohromady nedělá dost, aby současnou technologii prezentovala a ukázala, jak je z technického hlediska úžasná. 

„Jsou to jen základy marketingu. Musíme světu vysvětlit, co děláme, nejen to dělat a stěžovat si.“

„Stejně tak připouštím, že je to obtížné, a možná si musíme položit otázku, zda potřebujeme mít tuto úroveň technologie v motorech, pokud je tato technologie považována jen za škodlivou pro konkurenceschopnost týmu a auta.“

Další článek: Nürburgring: Pohoří Eifel přivítá po sedmi letech formuli 1

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10