Před začátkem prvních předsezónních testů s novými vozy Renault míní, že nebude prostor pro skrývání výkonnosti před soupeři, zároveň však bude docházet k častým změnám.
Celá formule 1 čeká se zatajeným dechem na první kola monopostů 2014, dočká se už zítra.
"Až budou všichni na víceméně stejném místě ve víceméně stejnou dobu dělat víceméně to samé, okamžitě tu budou náznaky, jestli máte malé, ale nepříjemné problémy, nebo velké a těžko řešitelné problémy, nebo jestli je situace pod kontrolou a všechno běží hladce," vysvětloval zástupce šéfa Renaultu F1 Rob White Autosportu.
"Co se týče výkonnosti jednotlivých vozů a týmů, myslím, že bude těžké si na začátku udělat obrázek. A pravděpodobně to ani nebude zajímavé, protože tempo učení bude velmi vysoké a začátek bude mít asi menší vypovídací hodnotu než obvykle. Ale nemyslím, že by kdokoliv mohl něco skrývat."
Výkonnost vozů se bude rychle měnit, protože bude docházet k častým úpravám. A to dokonce i na úrovni motoru.
"Budeme v první testovací verzi. Je blízko verzi pro první závod, ale není úplně stejná," prozradil White o francouzském motoru. "Máme některé věci, na kterých pracujeme a které dodáme mezi testy a prvním závodem. Také jsou to díly, které je třeba prověřit na voze."
"Na začátku se bude situace rychle měnit. Nemyslím, že bude možné vyhodnotit výkonnost už za týden na konci testů v Jerezu. A sezóna určitě bude potřebovat čas, aby si sedla, než bude kdokoliv moct hodnotit."
Na závěr White přiznal, že Renault není přesně tam, kdy by chtěl být. "Překročili jsme významné milníky, ale neudělali jsme úplně všechno tak, jak jsme v ideálním případě chtěli."
"Ale přichází čas, kdy přepnete z režimu, ve kterém chcete udělat co nejvíc, do režimu, ve kterém se chcete naučit co nejvíc a co nejrychleji, přičemž běží odpočet do první důležité akce."
"Přijdete na to, co je zapotřebí, a upravíte plán tak, abyste udělali všechno, co je třeba, v dostupném čase."