Renault ukončil letošní vývoj také brzy, Alonsa to nemrzí

I když se s pomalým vozem v posledních závodech trápil.
Fernando Alonso se u Renaultu dostal do podobné pozice jako Kimi Räikkönen u Ferrari. Před odchodem z týmu měl k dispozici vůz, jehož vývoj byl zastaven relativně brzy, takže se loučil v nekonkurenceschopném náčiní.

Španěl ale ničeho nelituje a doufá, že Renault bude z tohoto přístupu příští rok těžit, i když už bude jeho soupeřem.

"Příští rok budeme mít víceméně stejnou aerodynamiku, takže to, co jste udělali letos, určitě může pomoci," řekl Alonso. "Ale myslím, že s úzkými předními pneumatikami a velkou palivovou nádrží se budou muset vozy změnit a my je budeme vzhledem k množství paliva připravovat odlišně."

"Do prvního závodu se to nedozvíme (jestli se přístup Renaultu vyplatil). Renault přestal s vývojem brzy a já to rozhodnutí naprosto chápu. Snad budou mít příští rok dobré auto."

Podle Alonsa Renault ztrácel především kvůli špatné aerodynamice vozu. Vývojem se mu podařilo část ztráty dohnat, ale pak se soustředil na další sezónu a znovu se propadl.

"Nesmíme zapomínat, že v některých závodech jsme byli konkurenceschopní. V jednu chvíli jsme na vůz dali určité věci a měli jsme možná třetí nejrychlejší vůz na roštu," řekl.

"Ale pak jsme se rozhodli vývoj zastavit a více myslet na rok 2010. Poté jsme v každém závodě za to trochu zaplatili. Do posledního závodu jsme nastoupili s vozem, který byl pět měsíců stejný."

Nejhoršího výsledku kariéry u Renaultu dosáhl Alonso v Abú Zabí, kvalifikoval se na 16. místě a do cíle dojel čtrnáctý. Takové potíže ale podle něj hrozily už dříve.

"Nějak se nám dařilo procházet první částí kvalifikace a párkrát se nám nějak podařilo dostat také do třetí části," uvedl. "Okolnosti byly trochu mimořádné, jako v Suzuce, první kola na suchu jsme odjeli až v sobotu. Nebo v Brazílii, kde bylo hodně mokro a to bylo naše štěstí, dostali jsme se do třetí části."

"V Abú Zabí jsme vypadli v první části a to jsme víceméně očekávali. Tým ví, že jsem posledních sedm let s ním ze sebe vydával 100 procent, takže poslední závod moc nezmění."
Další článek: O Jarna Trulliho má zájem Lotus