Renault stále čeká na magický díl, úprav bude mít v Německu několik

Tým chce zrychlit podobně jako loni.
Podle Fernanda Alonsa je Renault před Grand Prix Německa v podobné situaci jako loni touto dobou, proto nelze vyloučit výrazné zlepšení formy v závěru sezóny. Potřebuje k tomu udělat průlom ve vývoji vozu, díky kterému by se posunul výrazně vpřed.

"Pokud získáte tři nebo čtyři desetiny díky úpravě vozu, může to znamenat obrovský rozdíl a posunout vás o pět nebo šest míst výše. To také tým hledá, magickou komponentu, která nás nakopne, ale víme, že není snadné jí najít," řekl španělský jezdec.

Celý tým bude doufat, že onen magický díl bude mezi těmi, které jsou připraveny pro závod v Německu.

"Nové díly máme v každém závodě a pro Nürburgring máme připravené slušné úpravy, mezi které mimo jiné patří další verze předního křídla, které jsme zkoušeli v Silverstonu. Také snad budeme mít nové kryty zadních kol, upravený kryt motoru a určité změny na mechanice," prozradil šéfinženýr Pat Symonds.

Vzhledem k současným pravidlům je ale Renault soustředěn především na oblast aerodynamiky, protože ta může přinést největší zlepšení.

"Jako vždy jsme zaměřeni na aerodynamiku, protože to je ta klíčová oblast, která vůz nejvíce zrychluje. Ale místo toho, abychom jen nasazovali nové díly na vůz, pracujeme také na využitelnosti aerodynamiky. Studujeme nastavení aerodynamiky, abychom z vozu dostali maximum v každé zatáčce," dodal Symonds.

Pro závod v Německu můžou být cílem týmu jen bodovaná umístění, na svůj první letošní příděl stále čeká Nelson Piquet. Ten pojede na Nürburgringu ve voze formule 1 poprvé, ale zkušenosti má s touto tratí již z GP2. Cílem pro zbytek sezóny je vůz vyvinout tak, aby byl třetí nejrychlejší ve startovním poli.
Další článek: Ecclestone a nepochopený příklad s Hitlerem

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00