Inženýři týmu Renault stále vidí jistý potenciál dopředu nasměrovaných výfuků, proto s nimi bude tým z Enstonu jezdit až do konce sezóny a změna přijde až příští rok.
Monopost Renaultu používá jako jediný ve startovním poli dopředu nasměrované výfuky, a i když tým před letní přestávkou zkoušel konvenční dozadu směřující výfuky, nakonec nic měnit nebude.
"Jsme přesvědčeni, že výfuky vpředu stále mají potenciál, i když jsme se v jejich vývoji občas vydali špatným směrem," uvedl šéf týmu Eric Boullier pro Autosport. "Budeme mít balíky úprav, které přinesou zlepšení výkonu. Takže s nimi budeme pokračovat a je pravděpodobné, že je budeme používat až do konce sezóny."
Dozadu nasměrované výfuky bude muset Renault nasadit nejpozději příští rok, protože to vyžadují technická pravidla. Na tomto řešení pracuje už od začátku léta.
"V době diskuzí o mapách motorů jsme strávili hodně času vývojem dozadu směřujícími výfuky," prozradil Boullier. "Ale zároveň jsme dokončili vylepšení našeho aerodynamického tunelu a pokračovali ve vývoji dopředu směřujících výfuků."
Do Belgie si Renault přiveze značně vylepšený vůz, bude mít novou podlahu, přepracované výfuky, upravené přívody vzduchu k zadním brzdám, pozměněné přední deflektory a jinou konfiguraci zadního zavěšení. Tým doufá, že se tak posune do bojů o stupně vítězů.
"Potřebujeme dohnat Mercedes, který nás nahradil na čtvrté pozici," řekl Boullier. "Ve Spa uvidíme, jestli nám naše vylepšení budou stačit, já doufám, že ano."
Jestli tým skutečně změní jezdeckou sestavu a do vozu posadí Bruna Sennu místo Nicka Heidfelda, Boullier zatím nekomentoval.