Renault si není jistý přínosy F-potrubí v Monze, Williams o nich nepochybuje

Tým Renault závodil s průduchem na zadním křídle poprvé v Belgii, ale váhá, jestli nemá tento systém z vozu pro GP Itálie odstranit. Naopak podle Williamsu není co řešit.

"Monza se velmi liší od všech ostatních okruhů, takže jsme připravili (aerodynamický) balík, který nepoužijeme nikde jinde," vysvětloval uvažování Renaultu James Allison. "Monza má tak dlouhé rovinky a tak málo zatáček, že vyžaduje mnohem menší křídla než ostatní tratě."

"Aby to bylo ještě komplikovanější, F-potrubí je alternativní možností pro Monzu. Stejně jako několik dalších týmů zvažujeme, zda je možné, aby toto zařízení fungovalo v těchto specifických podmínkách nízkého přítlaku v Monze."

Situaci Renaultu paradoxně komplikuje fakt, že jeho křídlo s průduchem funguje od prvního nasazení velmi dobře, Allison odhadl jeho přínosy ve Spa na půl sekundy na kolo. Kdyby Francouzi potřebovali systém ještě doladit, nemuseli by váhat, ale s přínosy byli velmi spokojení i piloti.

"Spa bylo dobrým příkladem toho, jak výkonné může F-potrubí být," konstatoval Robert Kubica. "Když jsme ho nasadili, okamžitě jsme byli konkurenceschopnější a blíž předním příčkám. V Monze budou jeho přínosy menší, protože vozy jezdí s menším odporem vzduchu, ale i tak bude znamenat výhodu. Takže se musíme podívat, které týmy ho použijí a jestli ho budeme moci nasadit také."

Vitalij Petrov ovšem prozradil, že systém Renaultu není pro jezdce uživatelsky nejpřívětivější. "F-potrubí jsem dokázal používat bez potíží, i když řídit v Eau Rouge jen jednou rukou bylo trochu náročné," řekl.

O případném závodním nasazení rozhodne Renault až v pátek v Monze. McLaren se už rozhodl, ale tají jak. Ferrari rovnou přiznalo, že průduch na zadním křídle v domácím závodě nechá. Williams také.

"Moc nechápu, proč je tu problém s F-potrubím," řekl technický ředitel stáje z Grove Sam Michael. "Na křídle, které máme pro Monzu, znamená obrovský rozdíl v odporu vzduchu. Nevím, proč bychom ho neměli použít. Diskutuje se o tom, že jelikož máte snížený odpor vzduchu, rozdíl je (díky průduchu) menší. To je pravda, ale pořád ten odpor ještě snížíte, takže z našeho pohledu není co řešit. Myslím, že ho nasadí všichni."

Doporučujeme

Články odjinud