Renault se zaměří na vypiplání spolehlivosti

Právě technické problémy francouzskou stáj loni připravily o několik pozitivních výsledků. Podobným ztrátám se chce letos vyhnout.
Renault se zaměří na vypiplání spolehlivosti

Loni to často vypadalo, že Renault disponuje čtvrtým nejrychlejším vozem. Zúročit potenciál se mu však příliš často nepodařilo. Maximem pilotů Renaultu v minulé sezoně je několik šestých míst. Stejná příčka stáji připadla i v konečném pořadí Poháru konstruktérů.

Tým se sídlem v Enstone se proto přes zimu zaměřil na vychytání technických šotků. Technický ředitel Renaultu Bob Bell má jasno – pokud chce stáj kupředu, musí zvolit jinou filosofii než dosud.

„Potřebujeme sérii výsledků bez poruch. Na to se musíme zaměřit, hodně jsme na tom přes zimu pracovali. Potřebujeme, aby vůz byl tak spolehlivý, jak je to jen možné. Postavit spolehlivé auto je ještě větší výzva než vůz zrychlit.

Abychom zlepšili spolehlivost, nesmíme akceptovat nic jiného než bezchybnost. Všechno, co nasadíme na auto, musí odpovídat nejvyšším standardům a několikrát překontrolováno.

Všechny potíže, které nás loni provázely, musejí být vymazány naším čerstvým přístupem. Nejde ale o jednorázovou záležitost, je to dlouhodobější proces.

Naším cílem je bezproblémové zimní testování, abychom mohli detailně zhodnotit výkony vozu a vylepšovat ho. Abychom toho dosáhli, potřebujeme, aby vůz R.S.18 byl spolehlivý,“ prozradil Bell při představování vozu. Doufá, že v počtu najetých kilometrů se Renault v testování bude pohybovat mezi první trojkou.

Plný optimismu je také šéf oddělení motorů Remi Taffin. Věří, že motory Renault mohou mít nejvyšší ambice. Pohonné jednotky pro tuto sezonu se začaly vyvíjet v roce 2016. Stejně jako Bell má Taffin za to, že naprosto klíčová bude spolehlivost. 

Foto: Renault Sport F1 Team

Diskuze (16) Další článek: Jezdce pár dní před testy obchází antidopingové kontroly
8:39 | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10