Poslední závod osmiválců ve formuli 1 přiměl Renault shrnout v číslech éru těchto motorů. Francouzské agregáty se nemají za co stydět.
Osmiválce jezdily ve formuli 1 osm let, v sezónách 2006 až 2013. Příští rok je nahradí šestiválce.
V8 vyráběné Renaultem dosáhly za posledních osm let na působivá čísla, a to především díky Red Bullu Racing.
Statistiky osmiválců Renault před GP Brazílie
- 8 let závodů
- 59 vítězství (= 40 procent závodů)
- 65 pole position
- 55 nejrychlejších kol závodu
- 3665,5 bodu
- 5 konstruktérských titulů (s Renaultem a Red Bullem Racing)
- 5 jezdeckých titulů (s Alonsem a Vettelem)
- 750 koní maximální výkon (v roce 2013)
- 18 tisíc otáček za minutu
- 95 kg hmotnost
- 1271 vyrobených motorů, z toho 683 pro okruhy, 588 pro testovací lavice
- Více než 2 milióny odjetých kilometrů
- Více než 5 tisíc dílů na každý motor
- Více než 7,6 miliónu celkem použitých dílů
- 21800 použitých pístů
- 43200 použitých sacích ventilů
- 45900 použitých výfukových ventilů
- 43800 použitých šroubů ojnice
- 22000 použitých svíček
- 10600 použitých filtrů oleje
Tato čísla ještě rozšíří poslední závod osmiválců v brazilském Interlagosu.