Renault se s osmiválci loučí statistikami, vyhrál 40 procent závodů

Poslední závod osmiválců ve formuli 1 přiměl Renault shrnout v číslech éru těchto motorů. Francouzské agregáty se nemají za co stydět.
Renault se s osmiválci loučí statistikami, vyhrál 40 procent závodů

Osmiválce jezdily ve formuli 1 osm let, v sezónách 2006 až 2013. Příští rok je nahradí šestiválce.

V8 vyráběné Renaultem dosáhly za posledních osm let na působivá čísla, a to především díky Red Bullu Racing.

Statistiky osmiválců Renault před GP Brazílie

  • 8 let závodů
  • 59 vítězství (= 40 procent závodů)
  • 65 pole position
  • 55 nejrychlejších kol závodu
  • 3665,5 bodu
  • 5 konstruktérských titulů (s Renaultem a Red Bullem Racing)
  • 5 jezdeckých titulů (s Alonsem a Vettelem)
  • 750 koní maximální výkon (v roce 2013)
  • 18 tisíc otáček za minutu
  • 95 kg hmotnost
  • 1271 vyrobených motorů, z toho 683 pro okruhy, 588 pro testovací lavice
  • Více než 2 milióny odjetých kilometrů
  • Více než 5 tisíc dílů na každý motor
  • Více než 7,6 miliónu celkem použitých dílů
  • 21800 použitých pístů
  • 43200 použitých sacích ventilů
  • 45900 použitých výfukových ventilů
  • 43800 použitých šroubů ojnice
  • 22000 použitých svíček
  • 10600 použitých filtrů oleje


Tato čísla ještě rozšíří poslední závod osmiválců v brazilském Interlagosu.

Další článek: Nejsme šarlatáni, brání se Quantum Motorsports