Renault se raduje, Petrov mohl v Číně konečně předvést svůj talent

Tým Renault letos poprvé bodoval s oběma vozy. Kubica podal svůj vysoký standard, zatímco Petrov měl konečně možnost ukázat své jezdecké umění. Renault je potěšen, ale ví, že sezóna bude ještě těžká.

Ericu, viděli jsme další chaotický závod v obtížných podmínkách, ale Renault F1 jich znovu dokázal naplno využít. Jaké je tajemství úspěchu týmu?
Eric Bouiller, šéf Renaultu F1: "Maximálně jsme využili všechny příležitosti, které se nám naskytly. Myslím, že to je hlavně díky skutečnosti, že tohle je opravdový závodní tým, všichni jsou soustředění pouze a jen na závodění. Nicméně, neusínáme na vavřínech. Hranice mezi hrdinou a nulou je ve formuli 1 neuvěřitelně tenká."

V Číně tým poprvé bodoval s oběma vozy. Byl jste rád za Vitalije?
EB: "Vitalij předvedl skvělý výkon. Na začátku závodu byly podmínky velmi zrádné. Některé části tratě byly mokré, některé ne. A pro nováčka to není nikdy jednoduché, když se podmínky neustále mění. Ale jakmile byly v druhé polovině závodu všichni na stejných pneumatikách, neustále zrychloval. V posledních kolech byl nejrychlejší ze všech."

Dokazuje jeho výkon, že se tým nemýlil, když do něj vložil svoji důvěru?
EB: "Víme, že má velmi dobré vlastnosti: rychlost a klid, když je pod tlakem. Mladým jezdcům musíte vždy dát čas. Kobajaši a Hülkenberg, což jsou ostatní nováčci v etablovaných týmech, měli potíže dojíždět do cíle závodů a bodovat, a to mají oba s vozem formule 1 zkušenosti. Vitalij konečně mohl předvést svůj skutečný talent. Bylo vidět, že když vozu věří, dokáže být velmi rychlý."

A co Robertův závod? V první polovině závodu jezdil třetí, nakonec mu patřilo páté místo. Byl to od něj další dobrý výkon.
EB: "Nazval bych to typickým Robertovým výkonem, byl prostě perfektní, znovu. Ztratil kvůli druhému safety caru, což bylo trochu frustrující, ale pak šetřil pneumatiky, jel rychle a získal maximální počet bodů. Odvedl další výbornou práci."

Tým doposud nasazoval vylepšení vozu v každém závodě. Vyplácí se tento agresivní vývoj?
EB: "Ano, myslím, že to tak je. Všichni v Enstone, Viry a na trati pracují neuvěřitelně tvrdě. Závodní tým si za tento víkend zaslouží zvláštní pochvalu, pracovali dlouhé hodiny a odvedli skvělou práci, aby připravili po nehodě v tréninku Vitalijův vůz na kvalifikaci. Co se týče vývoje, zrychlujeme tu a tam o desetiny v každém závodě. Chvíli trvá, než je pokrok vidět na trati, ale když se podívám na každý závod, plynule se přibližujeme pole position. Nakonec se Robert v Číně poprvé dokázal v kvalifikaci vklínit mezi Mercedesy, což bylo pro celý tým povzbuzující. Všichni pracují na hranici svých možností a začíná se to vyplácet."

Barcelona obvykle znamená chvíli, kdy týmy na své vozy nasadí velké balíky úprav. Co ve Španělsku nasadí Renault?
EB: "Pro nás to bude víceméně stejné, budeme držet tempo svého vývoje. Budeme mít další nové díly, které by nám měly pomoci získat pár desetin, ale nevíme, co přivezou ostatní týmy, takže ve svých očekávání musíme být opatrní. Je dost dobře možné, že se rozložení sil změní, možná si polepšíme, možná si pohoršíme. Prioritou je v následujících dnech dostat tým domů, stejně tak vozy a ostatní věci. Pak vše musíme poslat do Barcelony. Jakmile se nám to podaří, můžeme se začít těšit na začátek evropské sezóny."

Doporučujeme

Články odjinud