Renault se musí mít před Force Indií stále na pozoru, myslí si Sainz

Podle Carlose Sainze juniora je stáj Racing Point Force India stále hrozbou pro Renault v pořadí konstruktérů, a to i přes to, že Force India se „de iure“ transformovala v nový tým a přišla o všechny body získané do belgické grand prix.
Renault se musí mít před Force Indií stále na pozoru, myslí si Sainz

Během úvodních dvanácti velkých cen roku 2018 získala Sahara Force India 59 bodů do šampionátu. Před belgickou grand prix ovšem došlo ke změně vlastnické struktury, Sahara Force India oficiálně zanikla a nahradil ji „nový“ tým Racing Point Force India, který začal opět s nulou na kontě.

Po třech grand prix v Belgii, Itálii a v Singapuru má nyní Racing Point Force India na kontě 32 bodů a na čtvrtý Renault ztrácí bodů 59. I přes to je však podle pilota francouzské tovární stáje Carlose Sainze juniora Force India pro Renault v poháru konstruktérů stále hrozbou.

„Naším cílem bylo obsadit čtvrté místo v poháru konstruktérů. Nebýt toho, že Force India přišla o všechny body, tak by byli před námi čistě jen díky lepším výkonům,“ řekl Sainz pro motorsport.com.

„S Force Indií musíme být velmi opatrní. Ve druhé polovině sezóny vždy ožijí, to již dokázali více než jednou. V Singapuru jsme očekávali, že budeme rychlejší, ale nebyli jsme.“

Před GP Belgie vrcholily finanční potíže Force Indie a nová řešení spolu s nově navrženými díly zůstávaly jen na papíře. Se změnou vlastníka se do týmu vrátily i peníze na vývoj růžových monopostů a na trati to bylo ihned znát.

Poté, co Force Indii převzalo konsorcium Lawrence Strolla, představil tým plán výkonnostního vzestupu. Na vozech Pereze i Ocona byly v Singapuru nasazeny nové díly a vozy Force India v kvalifikaci Renaulty porazily.

Renault již naopak ve zbývajících závodech zřejmě příliš mnoho vylepšení nenasadí. Francouzská stáj se bude spíše s předstihem věnovat vývoji vozu pro sezónu 2019.

„Víme, že naše auto je silné v pomalých zatáčkách, kde generuje dostatek přilnavosti a přítlaku. Zároveň ale víme, že při přejíždění obrubníků a hrbolů ztrácíme na konkurenci. Stále se na tom snažíme pracovat,“ prozradil Sainz.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Seznamte se s Brittou Roeske, mluvčí Sebastiana Vettela

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00