Red Bull a Renault se nedokáží jen tak smířit se změnou aplikace pravidel, která omezuje foukání difuzorů. Francouzi žádají vysvětlení od FIA.
Od víkendu v Británii platí výrazné omezení foukání výfukových plynů do difuzoru, když jezdec nemá sešlápnutý plynový pedál. "Nejdůležitější je, aby se to řešilo nestranně. Může to mít významné dopady," uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner pro BBC.
V technologii foukání difuzorů jsou průkopníky právě Red Bull a Renault. "Části vozu jsme optimalizovali kolem toho, a když se změnila pravidla, mělo to významné dopady," pokračoval Horner.
Renault se cítí víc dotčený než ostatní, proto žádá po FIA vysvětlení této změny. "Nejdůležitější je, aby byl přístup rovnocenný ke všem dodavatelům motorů. Výrobci motorů jednají s FIA," potvrdil Horner. "Tohle bylo zavedeno jen kvůli stížnostem ostatních týmů."
Renault se dlouhodobě brání tím, že foukání difuzoru mimo akceleraci je vlastně důsledkem funkce, která má zajistit spolehlivost motoru. Francouzský agregát totiž využívá tak zvané studené foukání, kdy motorem a výfuky protahuje vzduch, kterým chladí tyto komponenty. Zatímco třeba Mercedes používal tak zvané horké foukání, které vzniká zpožděným zapalováním, v jehož důsledku palivo hoří ve výfukových ventilech a ne ve válcích.
"Je třeba se podívat na primární efekt zpožděného zapalování. My ho nepoužíváme, nikdy jsme to nedělali, ale pouštění vzduchu do motoru chladilo výfukové ventily kvůli spolehlivosti. Renault to dělal roky," dodal Horner.