Renault reaguje na Verstappenovy problémy akčním plánem

Max Verstappen a Red Bull byli po Spa velmi rozlobení na Renault a jeho letošní spolehlivost. Francouzi na to reagují opatřeními.
Renault reaguje na Verstappenovy problémy akčním plánem

Renault na tom letos není z hlediska spolehlivosti zrovna dobře. Problém potkává i jezdce Red Bullu a to zejména Verstappena. Naposledy mu motor zhasl během GP Belgie kvůli senzoru.

Francouzi už v Monze odstranili problém, který vyřadil Verstappena ve Spa. V Singapuru dostane Red Bull další personál, který se má postarat o zlepšení spolehlivosti. 

Renault se omluvil Verstappenovi za technické problémy

Renault se omluvil Verstappenovi za technické problémy

„První odpověď na každý problém, který Max měl, nebo ho měl jakýkoliv jiný jezdec, bylo protiopatření,“ uvedl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Není to ospravedlnění, protože je potřeba to udělat. Nehledám výmluvy, měli jsme to udělat dříve a teď to máme.“

„Druhým prvkem je výroba dílů. Byli jsme Red Bullu vždy více než loajální, neboť jsme se zaměřili na to, abychom pro ně dělali ty nejlepší součástky a to i na náklady Renaultu. Cítíme, že máme tuto povinnost vůči Red Bullu i Maxovi.“

„A poslední věc: přidali jsme další zdroje, pokud jde o lidi. Ještě se to nestalo, ale stane se tak v Singapuru. Budeme tam mít více lidí a budeme tam mít někoho, kdo se postará o spolehlivost a operace.“

„Nebereme to na lehkou váhu. Jsem hrdý na to, jak situaci zvládáme.“

Verstappen po Spa řekl, že by byl raději, kdyby jeho motor vybouchl, než aby jen vypnul a po návratu do boxů ho bylo možné zase zapnout.

„Bez komentáře. Upřímně řečeno, nejsem si jistý, zda to chápu, protože motor ze Spa je v pořádku,“ reagoval Abiteboul. Podle něj by poškození motoru znamenalo další penalizace. 

Renault ještě do konce roku chystá drobnější úpravy. „Budeme mít nějaké díly a drobnosti. Možná trochu výkonu. Nechci zacházet do detailů, ale bude to výkon pro všechny týmy.“ 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Nový tým v F1? FIA nemá žádné seriozní nabídky

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00