Tovární tým Renault by se rád posunul pořadím vpřed. Pro příští ročník formule 1 proto zvažuje postavit kvalifikační vůz.
Ačkoliv prožívá Renault náročný vstup do sezóny 2019, kdy během úvodních šesti závodů získal jen 14 bodů a patří mu osmá pozice, věří, že základ vozu je dostatečně dobrý na to, aby se ve zbytku sezóny dostal na čelo skupiny ve středu pole.
Při úvahách nad změnami pro příští rok tým zvažuje postavit vůz, který by byl více orientovaný na kvalifikaci, jak naznačil generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
„Myslím, že tady mluvíme o dvou až třech změnách, které je v této fázi rozhodně možné udělat, a to by mohlo dramaticky změnit chování a konkurenceschopnost vozu pro příští rok,“ řekl Abiteboul.
„První je aerodynamická účinnost, druhé je vyvážení mezi kvalifikací a závodem, protože moderní formule 1 je zcela o kvalifikaci. Všechny tratě jsou nyní skoro jako Monako, a je potřeba vyvíjet auto s odlišným přístupem v závislosti na tom, zda se chcete zaměřovat na kvalifikaci, nebo na závod,“ popisuje.
„Může jít třeba o to, jaký zvolíte poměr převodových stupňů. Pokud chcete upřednostňovat kvalifikaci před závodem, změníte poměr převodů. V pravidlech je to dané a letos už je změnit nemůžeme, ale pro příští rok je to zcela otevřené. Posledním bodem je podélný sklon vozu. Ještě je čas, není pozdě na to upravit některé parametry na autě. Není to špatné auto, ale dá se zlepšit, takže příští rok bude proti tomu letošnímu pokrokem,“ věří Abiteboul.
Renault by rád v co nejkratším čase smazal ztrátu na nejlepší tři týmy, Abiteboul si však uvědomuje, že nejlepší šance přijde se změnou pravidel v roce 2021.
„Bude to okamžitý krok směrem k boji o stupně vítězů a vítězství?“ ptá se Abiteboul k vývoji pro rok 2020.
„Ne, protože známe F1. A upřímně, naší nejlepší příležitostí je pracovat směrem k roku 2021. Proto se budeme snažit vyvážit to, co budeme dělat pro rok 2020, protože chceme začít už teď, stejně tak ale budeme začínat i s vývojem pro rok 2021.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson