Renault: Pro mechaniky je to peklo, jedna porucha může znamenat konec tréninku

Nové pohonné jednotky jsou tak komplexní, že zvládnutí jejich spolehlivosti ještě chvíli potrvá. Provozní šéf Renaultu Rémi Taffin kvůli tomu lituje mechaniků.
Renault: Pro mechaniky je to peklo, jedna porucha může znamenat konec tréninku

V Bahrajnu se týmům Renaultu daří o něco lépe než v Jerezu, k ideální situaci jsou ale ještě daleko.

"Řekněme, že v tom začínáme mít trochu jasno," hodnotil Taffin. "Ještě jsme nevyřešili všechny problémy, ale myslím, že jsme vyřešili ty největší."

Nejvíc se teď trápí Lotus, který to vzhledem k absenci v Jerezu potřebuje nejméně. Třeba ve středu Renaultu hodně dlouho trvalo, než zjistil, který díl selhal. "Stejně jako dřív jsme neměli základ, od kterého bychom se mohli odrazit, takže je těžké se vrátit zpět, když zjistíme problém při zkoušení něčeho nového," vysvětloval Taffin.

Testy trvají celý den, takže tým většinou stihne i při takových problémech vyjet, ale co když se něco takového stane během závodního víkendu?

"Nevím, jestli se to stane," odpověděl Taffin. "Je jisté, že pokud někoho potkají problémy s částí pohonu nebo obecně s autem... Řekněme, že pro mechaniky je ta práce peklo. Obecně vzato je třeba, aby porucha nepřišla, jinak to bude ztracený trénink."

Proto Renault pořád pracuje především na spolehlivosti, výkonnosti se zatím nevěnuje. "Ne, tomu jsme ještě daleko. Zatím pořád zaostáváme za tím, kde bychom chtěli být, nic neskrýváme."

"Jezdíme, ale máme základní konfiguraci. Můžeme jít výš, ale budeme postupovat krok za krokem, určitě se nechceme spálit. Co se týče poměru práce na spolehlivosti a výkonnosti, je to asi tak 90:10 nebo 80:20."

Renault měl mnoho problémů s bateriemi, ale Taffin stojí za rozhodnutím vyrábět vlastní řešení a nenakupovat od externího dodavatele.

"U každé části pohonu musíte rozhodnout, jestli ji budete vyrábět sami nebo nakupovat. Co se týče baterií, myslíme si, že má smysl mít své vlastní řešení, protože je to velmi komplexní systém a my ho chceme mít zcela pod kontrolou."

Další článek: V pátek byl na Sakhiru nejrychlejší Hamilton

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10