Renault přiznal, že s vývojem šestiválce a vůbec celé pohonné jednotky začal pozdě. Kouli na noze si prý navíc Francouzi potáhnou i v příštím roce.
V polovině května prohlásil Christian Horner, že Renault začal vyvíjet své motory pozdě a situaci podcenil. „… byli to právě oni, kdo nejvíce volal po změnách, takže jeden by si myslel, že se na to dokáží připravit ze všech nejlépe“, řekl tehdy šéf Red Bullu.
Výrobci pohonných jednotek mají možnost reparátu. Velká část pohonné jednotky totiž pro příští sezónu „rozmrzne“ a bude možné pokračovat ve vývoji. Jak moc se dočtete v tomto článku:
Renault ale varuje, že stáhnout ztrátu na Mercedes bude těžké. „Víme, že to (motor 2015) bude skokem vpřed. Když se na to ale podíváte absolutním měřítkem, můžete říci: ‚Jsem šťastný, protože mám za cíl zlepšení o 10 procent, a toho jsem dosáhl.‘ Ale pokud váš soupeř najde 15 procent, tak jste mimo“, říká pro Autosport šéf traťových operací Renaultu Remi Taffin.
„Je to o nastavení správného cíle, jeho dosažení a času. Už je červenec a my víme, že musíme začít vyrábět díly pro příští rok, takže to není úplně jednoduché.“
Taffin připouští, že Mercedes má náskok, který nebude snadné dohnat. „Když jste v roce 2010 nebo 2011 a začnete o rok později, je to velký rozdíl v pozdějším vývojovém cyklu. Motor teď jezdí na okruzích, takže musíte pracovat i na něm. Pokud bychom to měli udělat znovu, začali bychom o rok dříve. Máme ale plán a snažíme se ho dodržet. Je však potřeba říct, že nebude snadné se dostat příští rok rovnou na vrchol, protože času je málo.“