Renault přiznal, že podcenil současná motorová pravidla

Cyril Abiteboul přiznal, že Renault podcenil současné motory a jejich vývoj.
Renault přiznal, že podcenil současná motorová pravidla

Byl to právě Renault, kdo nejvíce loboval za současné motory. Od nástupu hybridní éry ale jeho pohonná jednotka na Mercedes a Ferrari ztrácí. Francouzi začali s vývojem později a podcenili ho. Abiteboul připustil, že Renault podcenil i potenciál vývoje pohonných jednotek.

„Myslím, že jsme podcenili potenciál stávajících motorových pravidel,“ řekl pro Autosport.

Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Podle Abiteboula mají současné pohonné jednotky už pět let, takže by se dalo očekávat, že vývojová křivka už bude velmi plochá a výrobci nebudou nacházet příliš mnoho výkonu. Mercedesu se to ale daří a Ferrari mělo udělat velký krok vpřed. 

„Viděli jsme to u Mercedesu. Aniž bych otevíral jinou debatu, tak jsme ohromeni nedávným zlepšením Ferrari, které ukazuje, že je to možné. Nevíme, jak je to možné, ale je. Není to něco, co jsme očekávali v tomto období.“

„Musíme přijmout větší kroky, větší rizika, ale tato rizika musí být zmírněna, protože si nemůžeme dovolit přijít s výrobkem, který ohrožuje spolehlivost.“

Renault se po svém návratu snaží dotáhnout na hlavní soupeře. Není to ale vůbec snadné. 

„Motor se zlepšuje, stejně jako šasi. Bohužel nevidíme, že by se některá z těchto dvou ztrát zmenšovala. Máme prostor pro zlepšení, zvýšení výkonu, přítlaku nebo čehokoliv jiného. Děláme to však stejným tempem, jako špičkové týmy, což není tak špatné.“ 

Renault tedy vyvíjí podle Abiteboula dobře, ale první dva týmy vyvíjejí stejně dobře, takže ztráta zůstává podobná.

Efektivita klíčem

Renault roste. Nabíral a nabírá zaměstnance, investuje do infrastruktury. V roce 2021 by ale měl přijít rozpočtový strop a počet zaměstnanců špičkových týmů klesne. Renault tak musí postupovat s rozvahou. 

„Bylo by těžké jít masivně nahoru, pokud pak budete muset jít zase dolů,“ uvedl Abiteboul, podle kterého má tým o 30 % méně zdrojů než dva největší týmy. 

„Rozpočtový strop bude klást důraz na efektivitu organizace. Efektivita je klíčové slovo pro zrychlení toho, co musí Enstone udělat, pokud jde o šasi.“

„Na straně motoru je to trochu jiné. Je to spíše o zrychlení tempa, jakým motor vyvíjíme.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Jezdci chtěli třetí DRS ve Spa, Whiting to zamítl

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00