Renault přiznal problémy s bateriemi

Malý počet odjetých kol u týmů s motory Renault mají na svědomí technické problémy, které jsou víceméně společné.
Renault přiznal problémy s bateriemi

Stáje s francouzskými pohonnými jednotkami měly první dva dny v Jerezu největší technické potíže, dohromady odjely jen 38 kol, což je zlomek vzdálenosti, kterou zvládla konkurence s jednotkami od Ferrari a Mercedesu.

Špatně na tom byl vzhledem ke svým ambicím zejména Red Bull s pouhými 11 koly. "Víme, že na své straně máme problém, který jsme jasně identifikovali a chceme ho vyřešit," řekl provozní šéf Renaultu Rémi Taffin.

Problém se týká uložiště energie, tedy baterií, které jsou napojené na systémy pro rekuperaci energií. Do značné míry souvisí s vnitřním uspořádáním komponent a jejich chlazením, s čímž bývá Red Bull vždy na hraně. Caterham měl problémů méně.

"Je třeba si uvědomit, že je pohonná jednotka tvořena mnoha díly, a není to záležitost jednoho z nich, který by nefungoval. Evidentně je to problém integrace všech těchto systémů," pokračoval Taffin.

"Konkrétně tento problém jsme museli řešit přes uložiště energie, ale nebudu zacházet do detailů kvůli architektuře našeho systému. Jasně jsme identifikovali něco, co musíme změnit."

Renault věří, že vše dostane do provozuschopného stavu pro čtvrteční testování. Šéf Red Bullu Christian Horner důvěru v partnera neztrácí.

"Myslím, že tento test byl od začátku plánován na kontrolu systémů. Je zřejmé, že má Renault pár problémů, na jejichž odstranění tvrdě pracuje. Jsem si jistý, že víc času na dynamometru a na trati to vyřeší. Každý čas na trati je samozřejmě cenný, my se musíme ujistit, že to ve zbývajících dnech doženeme."

Red Bullu však nepůsobily ve středu potíže jen systémy Renaultu, jedna z poruch, která ho zdržela v garáži, se týkala vlastní komponenty. "Bylo to uvnitř převodovky, byl to problém, který nás stál trochu času na trati, ale náš čas na trati byl stejně nakonec zkrácen (problémy s bateriemi)," dodal Horner.

Další článek: Ferrari: Méně kol jezdíme z opatrnosti

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10