Renault přiznal problémy s bateriemi

Renault přiznal problémy s bateriemi

Malý počet odjetých kol u týmů s motory Renault mají na svědomí technické problémy, které jsou víceméně společné.

Stáje s francouzskými pohonnými jednotkami měly první dva dny v Jerezu největší technické potíže, dohromady odjely jen 38 kol, což je zlomek vzdálenosti, kterou zvládla konkurence s jednotkami od Ferrari a Mercedesu.

Špatně na tom byl vzhledem ke svým ambicím zejména Red Bull s pouhými 11 koly. "Víme, že na své straně máme problém, který jsme jasně identifikovali a chceme ho vyřešit," řekl provozní šéf Renaultu Rémi Taffin.

Problém se týká uložiště energie, tedy baterií, které jsou napojené na systémy pro rekuperaci energií. Do značné míry souvisí s vnitřním uspořádáním komponent a jejich chlazením, s čímž bývá Red Bull vždy na hraně. Caterham měl problémů méně.

"Je třeba si uvědomit, že je pohonná jednotka tvořena mnoha díly, a není to záležitost jednoho z nich, který by nefungoval. Evidentně je to problém integrace všech těchto systémů," pokračoval Taffin.

"Konkrétně tento problém jsme museli řešit přes uložiště energie, ale nebudu zacházet do detailů kvůli architektuře našeho systému. Jasně jsme identifikovali něco, co musíme změnit."

Renault věří, že vše dostane do provozuschopného stavu pro čtvrteční testování. Šéf Red Bullu Christian Horner důvěru v partnera neztrácí.

"Myslím, že tento test byl od začátku plánován na kontrolu systémů. Je zřejmé, že má Renault pár problémů, na jejichž odstranění tvrdě pracuje. Jsem si jistý, že víc času na dynamometru a na trati to vyřeší. Každý čas na trati je samozřejmě cenný, my se musíme ujistit, že to ve zbývajících dnech doženeme."

Red Bullu však nepůsobily ve středu potíže jen systémy Renaultu, jedna z poruch, která ho zdržela v garáži, se týkala vlastní komponenty. "Bylo to uvnitř převodovky, byl to problém, který nás stál trochu času na trati, ale náš čas na trati byl stejně nakonec zkrácen (problémy s bateriemi)," dodal Horner.

Doporučujeme

Články odjinud