Renault přiznal problém s motorem. Výkon musel omezit kvůli ojnici

Renault věří, že je už na úrovni Mercedesu a Ferrari a to minimálně v závodech. Na začátku sezóny to však nemohl ukázat. Nyní se situace mění.
Renault přiznal problém s motorem. Výkon musel omezit kvůli ojnici

Renault měl letos problémy s MGU-K a to rozhodně ne poprvé. Nebyla to však jediná komplikace v oblasti spolehlivosti. Cyril Abiteboul přiznal, že Renault měl problém s ojnicemi, což byl také důvod, proč ve Španělsku dostali všichni jezdci nové spalovací motory.

„Tuto zimu jsme měli příležitost se pořádně zaměřit na výkon a zvýšení konkurenceschopnosti,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Znamená to, že jsme se vědomě rozhodli zaměřit na výkon na úkor spolehlivosti. Počet motorů, které jsme měli na dynamometru použít pro zajištění spolehlivosti, byl ve skutečnosti použit k vývoji výkonnosti.“

„Přineslo to velmi dobrý start z hlediska výkonu motoru, ale spolehlivost byla pod úrovní standartu.“

V Monaku zpět v plné síle 

„Mělo to dva důvody. Jeden znáte, byl to MGU-K. Ten druhý neznáte. Za Nicovým problémem v Bahrajnu bylo selhání ojnice. Jedná se o komponentu, u které nechcete, aby selhala, protože je to součástka spodní části motoru a současně fundamentální komponenta.“

Renault musel kvůli problému s ojnicí snížit výkon svého motoru v Číně a v Baku. Ve Španělsku pak nasadil nové motory. Opět ale jezdil s nižším výkonem, aby novou ojnici vyzkoušel. V Monaku už by měl jet s plným výkonem.

„Mohu vám říci, že to byla úžasná reakce od všech zainteresovaných lidí. Za pět týdnů se nám podařilo identifikovat problém, pochopit problém, přijít s novým designem, zajistit nové díly, otestovat je, odsouhlasit, postavit nové motory do Španělska v dostatečném množství pro nás a pro McLaren.“

„Takže tohle byl ten důvod, proč jsme nasadili ve Španělsku nové motory.“

Abiteboul je přesvědčen, že Renault je nyní schopen využít plný potenciál pohonné jednotky.

„Zisk, kterého jsme chtěli za 12 měsíců na straně motoru dosáhnout, byl 50 kW. Získali jsme 40 a budeme se snažit v průběhu sezóny získat dalších 10 v tom nejlepším režimu.“

„Z naši analýzy vidíme, že jsme nyní v závodě na stejné úrovni jako Ferrari a Mercedes, ale v kvalifikaci jsme za Ferrari. Od tohoto víkendu budeme zpět na této úrovni.“

Abiteboul připouští, že jeho slova budou někteří lidé brát s rezervou. „Problém je v tom, že jsme přišli o Red Bull a tím jsme ztratili příležitost demonstrovat vývoj motoru.“ Nyní to podle Abiteboula musí tým ukázat na sobě.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Fiasko v Indianapolis vztah Alonsa s McLarenem nepoškodilo

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.