Renault přiznal problém s motorem. Výkon musel omezit kvůli ojnici

Renault věří, že je už na úrovni Mercedesu a Ferrari a to minimálně v závodech. Na začátku sezóny to však nemohl ukázat. Nyní se situace mění.
Renault přiznal problém s motorem. Výkon musel omezit kvůli ojnici

Renault měl letos problémy s MGU-K a to rozhodně ne poprvé. Nebyla to však jediná komplikace v oblasti spolehlivosti. Cyril Abiteboul přiznal, že Renault měl problém s ojnicemi, což byl také důvod, proč ve Španělsku dostali všichni jezdci nové spalovací motory.

„Tuto zimu jsme měli příležitost se pořádně zaměřit na výkon a zvýšení konkurenceschopnosti,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Znamená to, že jsme se vědomě rozhodli zaměřit na výkon na úkor spolehlivosti. Počet motorů, které jsme měli na dynamometru použít pro zajištění spolehlivosti, byl ve skutečnosti použit k vývoji výkonnosti.“

„Přineslo to velmi dobrý start z hlediska výkonu motoru, ale spolehlivost byla pod úrovní standartu.“

V Monaku zpět v plné síle 

„Mělo to dva důvody. Jeden znáte, byl to MGU-K. Ten druhý neznáte. Za Nicovým problémem v Bahrajnu bylo selhání ojnice. Jedná se o komponentu, u které nechcete, aby selhala, protože je to součástka spodní části motoru a současně fundamentální komponenta.“

Renault musel kvůli problému s ojnicí snížit výkon svého motoru v Číně a v Baku. Ve Španělsku pak nasadil nové motory. Opět ale jezdil s nižším výkonem, aby novou ojnici vyzkoušel. V Monaku už by měl jet s plným výkonem.

„Mohu vám říci, že to byla úžasná reakce od všech zainteresovaných lidí. Za pět týdnů se nám podařilo identifikovat problém, pochopit problém, přijít s novým designem, zajistit nové díly, otestovat je, odsouhlasit, postavit nové motory do Španělska v dostatečném množství pro nás a pro McLaren.“

„Takže tohle byl ten důvod, proč jsme nasadili ve Španělsku nové motory.“

Abiteboul je přesvědčen, že Renault je nyní schopen využít plný potenciál pohonné jednotky.

„Zisk, kterého jsme chtěli za 12 měsíců na straně motoru dosáhnout, byl 50 kW. Získali jsme 40 a budeme se snažit v průběhu sezóny získat dalších 10 v tom nejlepším režimu.“

„Z naši analýzy vidíme, že jsme nyní v závodě na stejné úrovni jako Ferrari a Mercedes, ale v kvalifikaci jsme za Ferrari. Od tohoto víkendu budeme zpět na této úrovni.“

Abiteboul připouští, že jeho slova budou někteří lidé brát s rezervou. „Problém je v tom, že jsme přišli o Red Bull a tím jsme ztratili příležitost demonstrovat vývoj motoru.“ Nyní to podle Abiteboula musí tým ukázat na sobě.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Fiasko v Indianapolis vztah Alonsa s McLarenem nepoškodilo

18:02 | Haas oznámil prodloužení spolupráce se sponzorem Richard Mille.
14:41 | Peugeot se vrací do WEC. Od roku 2022 bude jezdit v kategorii hypercarů.
12. listopadu | Binotto potvrdil, že Leclerc v Brazílii nasadí nový motor. Není ale jasné, zda půjde o letošní nejnovější specifikaci, nebo něco ještě novějšího (pro příští rok).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10