Zatímco kritika motorů Renault přicházela doposud výhradně od týmu Red Bull, svoji ztrátu na konkurenční jednotky nyní otevřeně připustil i francouzský výrobce z Viry-Châtillon.
"Jsem přesvědčený, že maximální výkon motoru Renault a rozsah využitelných otáček nejsou tak dobré jako u nejlepších soupeřů," řekl šéf francouzských motorářů Rob White. "Analýza výkonnosti vozů tyto závěry podporuje, ale je nemožné přesně kvantifikovat rozdíly ve výkonech motorů. To by bylo možné jen přímým měřením na dynamometru."
"Důvody pro tento deficit jsou historické a mají původ ve vývojových změnách motorů v období homologace. Změny motorů jsou omezené Sportovními pravidly od sezóny 2007, ale způsob používání motoru se za tu samou dobu hodně změnil. Například došlo dvakrát ke snížení maximálních otáček, zdvojnásobila se životnost motorů, byl instalován a odstraněn KERS a přestalo se tankovat." Každý výrobce řešil tyto změny podle svého a vzhledem k odlišnostem jednotlivých motorů byly i konečné výsledky různé, přičemž Renault relativně ztratil.
I když motor Renault vykazuje dobré parametry v jiných oblastech, jako jsou spotřeba paliva, hmotnost nebo potřeby chlazení, White uznal, že výkon je pro výkonnost vozu to nejdůležitější. Proto se Francouzi usilovně snaží ztráty dohnat. Ovšem za svoji letošní bilanci se stydět nemusí, vozy poháněné agregátem Renault získaly 10 z 11 možných pole position, 12 umístění na stupních vítězů, včetně pěti vítězství. Navíc v Monaku Renault obsadil celé pódium poprvé od roku 1997.
Těchto čísel dosáhl Renault především díky Red Bullu, jenž je jeho jediný zákaznický tým. Francouzi delší dobu jednají o rozšíření portfolia svých odběratelů, hovoří se v tomto ohledu především o Lotusu, ale zatím nejsou připraveni nového partnera oznámit.