Renault připravuje „magický“ kvalifikační mód motoru

Tovární tým Renault pracuje na novém kvalifikačním módu motoru pro sezónu 2018. Francouzská stáj tak chce dohnat svůj kvalifikační deficit na Mercedes a Ferrari.
Renault připravuje „magický“ kvalifikační mód motoru

V závodním režimu již nyní patří pohonné jednotky Renault mezi špičku ve startovním poli. Důkazem budiž vítězství Maxe Verstappena v Sepangu. V kvalifikaci však motor francouzské značky v porovnání s konkurencí stále ztrácí.

Podle šéfa stáje Red Bull Christiana Hornera celý výkon jeho stáje stojí a padá právě na výkonu motoru Renault v kvalifikaci. Mercedes zde totiž oproti Renaultu získává rozhodující výhodu, kterou již pak vozy s francouzskými pohonnými jednotkami nedokážou v závodě smazat.

„V kvalifikaci nedisponujeme stejným výkonnostním módem motoru jako naše konkurence, to je náš problém. Díky tomu ztrácíme až půl sekundy,“ řekl Horner pro Autosport.

„V Malajsii jsme mohli vidět, že naše vozy v zatáčkách nic neztrácejí,“ dodal šéf Red Bullu.

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul potvrdil, že se zlepšením kvalifikačního módu zabývají i zaměstnanci továrny francouzského výrobce ve Viry-Chatillon.

„Děláme maximum pro to, abychom zlepšili výkon naší pohonné jednotky pro rok 2018. Prakticky se nevěnujeme ničemu jinému,“ prohlásil Abiteboul.

„Náš výkon je dostatečný v neděli, v sobotu ale stále ztrácíme. Zatím nemáme ten „magický“ kvalifikační mód, ale tvrdě pracujeme na jeho vývoji.“

Renault ale nepracuje jen na zvýšení výkonu. Kamenem úrazu byla pro francouzskou značku i spolehlivost jejich pohonných jednotek.

„Soustředíme se také na spolehlivost. V této sezóně jsme ztratili velké množství bodů pouze díky nespolehlivosti celého balíčku,“ uvědomuje si Abiteboul.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Video: Onboard záběry z kolize Strolla a Vettela

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen