Renault připravuje „magický“ kvalifikační mód motoru

Tovární tým Renault pracuje na novém kvalifikačním módu motoru pro sezónu 2018. Francouzská stáj tak chce dohnat svůj kvalifikační deficit na Mercedes a Ferrari.
Renault připravuje „magický“ kvalifikační mód motoru

V závodním režimu již nyní patří pohonné jednotky Renault mezi špičku ve startovním poli. Důkazem budiž vítězství Maxe Verstappena v Sepangu. V kvalifikaci však motor francouzské značky v porovnání s konkurencí stále ztrácí.

Podle šéfa stáje Red Bull Christiana Hornera celý výkon jeho stáje stojí a padá právě na výkonu motoru Renault v kvalifikaci. Mercedes zde totiž oproti Renaultu získává rozhodující výhodu, kterou již pak vozy s francouzskými pohonnými jednotkami nedokážou v závodě smazat.

„V kvalifikaci nedisponujeme stejným výkonnostním módem motoru jako naše konkurence, to je náš problém. Díky tomu ztrácíme až půl sekundy,“ řekl Horner pro Autosport.

„V Malajsii jsme mohli vidět, že naše vozy v zatáčkách nic neztrácejí,“ dodal šéf Red Bullu.

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul potvrdil, že se zlepšením kvalifikačního módu zabývají i zaměstnanci továrny francouzského výrobce ve Viry-Chatillon.

„Děláme maximum pro to, abychom zlepšili výkon naší pohonné jednotky pro rok 2018. Prakticky se nevěnujeme ničemu jinému,“ prohlásil Abiteboul.

„Náš výkon je dostatečný v neděli, v sobotu ale stále ztrácíme. Zatím nemáme ten „magický“ kvalifikační mód, ale tvrdě pracujeme na jeho vývoji.“

Renault ale nepracuje jen na zvýšení výkonu. Kamenem úrazu byla pro francouzskou značku i spolehlivost jejich pohonných jednotek.

„Soustředíme se také na spolehlivost. V této sezóně jsme ztratili velké množství bodů pouze díky nespolehlivosti celého balíčku,“ uvědomuje si Abiteboul.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Video: Onboard záběry z kolize Strolla a Vettela

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00