Renault považuje výfuky směrem dopředu za neúspěšný experiment

Renault nedokázal v dalším průběhu sezony navázat na dobrý začátek a dvě pódiová umístění. Originální řešení s výfuky směrovanými dopředu bylo dle technického ředitele Jamese Allisona těžké dál vyvíjet.
Renault považuje výfuky směrem dopředu za neúspěšný experiment

Renault přišel letos s originálním konceptem směrování výfuků dopředu. Řešení aplikoval na monopost R31. Zimní testy i začátek sezony byly nadějné. Na základě dalšího průběhu ročníku ale technický ředitel Renaultu James Allison považuje tento technický prvek za neúspěšný experiment.

"Považuji to za odvážný, ale v zásadě nevydařený experiment. Byli jsme jediný tým, který uplatnil rozložení výfuků dopředu, udělali jsme to s velkými nadějemi, podloženými hodnotami z testů v aerodynamickém tunelu," vysvětlil Allison.

Přestože výsledky testů, zejména v podání později zraněného Roberta Kubici, byly pozitivní, už tehdy zavládlo u Renaultu zklamání. "Od prvního testu bylo jasné, že přítlak nebyl takový, jaký jsme očekávali," řekl.

Sezona začala třetím místem Vitalije Petrova v Austrálii a stejným výsledkem Nicka Heidfelda v Malajsii. V první polovině šampionátu ještě oba dokázali dojíždět ve druhé pětce, ale ve druhé se Petrov a Bruno Senna, který nahradil Heidfelda, dohromady postrali už jen o tři devátá místa.

"Sezona, která příšla, byla pro všechny v Enstone těžká. Ukázalo se, že naše řešení, zpočátku tak slibné, se ukázalo jako velmi obtížné při vývoji a mělo několik zásadních slabin v pomalých zatáčkách," upozornil. "Těšíme se na sezonu 2012 s novými pravidly ohledně výfuků a na šanci začít s čistým stolem."

Nový začátek čeká tým také díky změně názvu na Lotus.

Další článek: Vrátí se McLaren k motorům Honda?

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10