Renault nedokázal v dalším průběhu sezony navázat na dobrý začátek a dvě pódiová umístění. Originální řešení s výfuky směrovanými dopředu bylo dle technického ředitele Jamese Allisona těžké dál vyvíjet.
Renault přišel letos s originálním konceptem směrování výfuků dopředu.
Řešení aplikoval na monopost R31. Zimní testy i začátek sezony byly nadějné. Na
základě dalšího průběhu ročníku ale technický ředitel Renaultu James Allison považuje tento technický prvek za neúspěšný experiment.
"Považuji to za odvážný, ale v zásadě nevydařený experiment. Byli jsme jediný
tým, který uplatnil rozložení výfuků dopředu, udělali jsme to s velkými nadějemi,
podloženými hodnotami z testů v aerodynamickém tunelu," vysvětlil Allison.
Přestože výsledky testů, zejména v podání později zraněného Roberta Kubici,
byly pozitivní, už tehdy zavládlo u Renaultu zklamání. "Od prvního testu bylo
jasné, že přítlak nebyl takový, jaký jsme očekávali," řekl.
Sezona začala třetím místem Vitalije Petrova v Austrálii a stejným výsledkem
Nicka Heidfelda v Malajsii. V první polovině šampionátu ještě oba dokázali dojíždět
ve druhé pětce, ale ve druhé se Petrov a Bruno Senna, který
nahradil Heidfelda, dohromady postrali už jen o tři devátá místa.
"Sezona, která příšla, byla pro všechny v Enstone těžká. Ukázalo se, že naše
řešení, zpočátku tak slibné, se ukázalo jako velmi obtížné při vývoji a mělo
několik zásadních slabin v pomalých zatáčkách," upozornil. "Těšíme se na sezonu
2012 s novými pravidly ohledně výfuků a na šanci začít s čistým stolem."
Nový začátek čeká tým také díky změně názvu na Lotus.