Jezdci Renaultu i obou zákaznických týmů se mohou od Rakouska těšit na párty mód alias dočasné zvýšení výkonu v průběhu kvalifikace.
Lewis Hamilton to kdysi nazval párty modem. Jedná se o zvýšení výkonu na jedno kvalifikační kolo.
Renault měl mít podobný mód původně až od Monzy, ale nakonec ho bude mít už v Rakousku. Podle Auto Motor und Sport má přinést 15 koní.
Renault zvýšil výkon své pohonné jednotky už v Kanadě a to asi o 20 koní neboli o 3 desetiny na kolo. Red Bull ale dostal jen 12 koní, protože část zlepšení šla na vrub novému palivu. Zatímco Renault používá BP / Castrol, Red Bull Exxon / Mobil, který musí ještě připravit nové palivo ušité na míru konkrétní specifikaci motoru.
Renault toho ale slibuje daleko více. Red Bull před týdnem oznámil přechod k Hondě a Renault chce, aby v Milton Keynes tohoto rozhodnutí litovali.
Renault z konce spolupráce nemá radost. Jeho tovární tým přijde o kvalitní referenci, motoráři budou mít méně dat a do Renaultu přiteče dle odhadů o 20 milionů euro méně.
Další zlepšení má ještě letos přinést třetí specifikace motoru. Renault také už ve Francii nasadil dlouho odkládanou novou verzi MGU-K.
„Nový MGU-K je lehčí, kompaktnější a déle vydrží, protože lépe zvládá teploty bez obětování výkonu,“ pochlubil se Cyril Abiteboul.
MGU-K je mezi komponentami, které lze vyměnit jen jednou za sezónu. Zákaznici proto nasadí nové MGU-K až později a to za cenu očekávaných penalizací.
Foto: Getty Images / Charles Coates