Podle Renaultu byl na vině software standardizované elektronické řídicí jednotky (ECU), kterou dodává všem týmům McLaren.
„Když piloti Mercedesu zmáčknou tlačítko pro předjíždění, tak jedou rychleji. Když totéž udělají naši piloti, tak zastaví“, prohlašoval Christian Horner ironicky po domácí velké ceně v Rakousku. Už krátce po závodě se ale objevily informace, že za odstoupením Vettela tentokrát Renault nemůže.
Na vině má být standardizovaná elektronická řídící jednotka (ECU), kterou všem týmům dodává McLaren a už v minulosti s ní byly občas problémy.
„Zjistili jsme, že poté, co Vettel zmáčkl tlačítko pro předjíždění, byla vybrána mapa, která nebyla přijatá“, říká šéf traťových operací Renaultu Remi Taffin.
Tým poté informoval Ricciarda, aby tlačítko nemačkal. Renault prý provedl aktualizaci software, aby se problém neopakoval.