Renault potvrdil, že odklad čtyřválců může ohrozit jeho budoucnost ve F1

Automobilka Renault stále stojí proti odkladu nasazení čtyřválcových motorů. Formule 1 by kvůli němu podle Francouzů ztratila důvěryhodnost.
Renault potvrdil, že odklad čtyřválců může ohrozit jeho budoucnost ve F1

Prezident FIA Jean Todt nedávno prozradil, že na něj Renault tlačí, aby neustoupil ostatním výrobcům a čtyřválcové přeplňované motory do královny motorsportu přišly v roce 2013, jak bylo schváleno Světovou radou. Jinak by prý francouzská automobilka zvážila ukončení svého působení v roli dodavatele motorů.

"Názor jsme nezměnili," řekl výkonný ředitel Renaultu Sport Jean-François Caubet pro Autosport. "Řekli jsme Jeanu Todtovi a Berniemu Ecclestonovi, že na nové motory tlačíme, protože když jsme se rozhodli z formule 1 neodejít, byl to za třech jasných podmínek představenstva."

"Ta první byla změnit technologie motoru, aby byl relevantnější (pro výrobu silničních vozů), aby byla vazba mezi formulí 1 a výrobkem. Ta druhá bylo snížení nákladů a třetí výsledky."

Zatímco náklady má teď Renault poloviční a úspěchů dosahuje s Red Bullem a týmem Renault, poslední podmínka stále čeká na své splnění. Proto francouzská automobilka nechce připustit odklad nových motorů. "Řekl jsem Berniemu a Jeanu Todtovi, že jsme dnes v ´červené zóně´, protože nevíme, jaká bude budoucnost Renaultu (ve formuli 1)," dodal Caubet.

Francouzská automobilka sice působí v královně motorsportu už jen jako dodavatel motorů, přesto jsou její náklady na tento sport nemalé. Proto nechce hazardovat s důvěrou svých akcionářů a partnerů.

"Náklady Renaultu na formuli 1 jsou asi 100 miliónů eur," prozradil Caubet. "Takže nemůžete jen tak měnit směr. Řekli jsme Nissanu, jak vypadá budoucnost formule 1, a otevřeli jsme jim dveře do formule 1 pro Infinity. Je to dlouhodobá strategie, nejen pro letošní rok. Šli za Renaultem díky novému motoru a dnes nevíme, co bude."

Caubet řekl, že nechce otevírat mediální válku s ostatními výrobci, ale zopakoval, že si neumí představit odklad přeplňovaných čtyřválců. "Problém s odkladem pro Renault je, že když řeknete, že nové motory přijdou v roce 2015, je důvěryhodnost na nule. To je klíčové," uvedl. "Za nový motor jsme utratili už 10 miliónů dolarů, v Renaultu na něm pracuje 20 lidí. Dokážete si představit, že bychom je teď stáhli zpět?"

Další článek: Můj největší nepřítel je čas, přiznává Newey

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00