Automobilka Renault stále stojí proti odkladu nasazení čtyřválcových motorů. Formule 1 by kvůli němu podle Francouzů ztratila důvěryhodnost.
Prezident FIA Jean Todt nedávno prozradil, že na něj Renault tlačí, aby neustoupil ostatním výrobcům a čtyřválcové přeplňované motory do královny motorsportu přišly v roce 2013, jak bylo schváleno Světovou radou. Jinak by prý francouzská automobilka zvážila ukončení svého působení v roli dodavatele motorů.
"Názor jsme nezměnili," řekl výkonný ředitel Renaultu Sport Jean-François Caubet pro Autosport. "Řekli jsme Jeanu Todtovi a Berniemu Ecclestonovi, že na nové motory tlačíme, protože když jsme se rozhodli z formule 1 neodejít, byl to za třech jasných podmínek představenstva."
"Ta první byla změnit technologie motoru, aby byl relevantnější (pro výrobu silničních vozů), aby byla vazba mezi formulí 1 a výrobkem. Ta druhá bylo snížení nákladů a třetí výsledky."
Zatímco náklady má teď Renault poloviční a úspěchů dosahuje s Red Bullem a týmem Renault, poslední podmínka stále čeká na své splnění. Proto francouzská automobilka nechce připustit odklad nových motorů. "Řekl jsem Berniemu a Jeanu Todtovi, že jsme dnes v ´červené zóně´, protože nevíme, jaká bude budoucnost Renaultu (ve formuli 1)," dodal Caubet.
Francouzská automobilka sice působí v královně motorsportu už jen jako dodavatel motorů, přesto jsou její náklady na tento sport nemalé. Proto nechce hazardovat s důvěrou svých akcionářů a partnerů.
"Náklady Renaultu na formuli 1 jsou asi 100 miliónů eur," prozradil Caubet. "Takže nemůžete jen tak měnit směr. Řekli jsme Nissanu, jak vypadá budoucnost formule 1, a otevřeli jsme jim dveře do formule 1 pro Infinity. Je to dlouhodobá strategie, nejen pro letošní rok. Šli za Renaultem díky novému motoru a dnes nevíme, co bude."
Caubet řekl, že nechce otevírat mediální válku s ostatními výrobci, ale zopakoval, že si neumí představit odklad přeplňovaných čtyřválců. "Problém s odkladem pro Renault je, že když řeknete, že nové motory přijdou v roce 2015, je důvěryhodnost na nule. To je klíčové," uvedl. "Za nový motor jsme utratili už 10 miliónů dolarů, v Renaultu na něm pracuje 20 lidí. Dokážete si představit, že bychom je teď stáhli zpět?"