Renault potvrdil, že odklad čtyřválců může ohrozit jeho budoucnost ve F1

Renault potvrdil, že odklad čtyřválců může ohrozit jeho budoucnost ve F1

Automobilka Renault stále stojí proti odkladu nasazení čtyřválcových motorů. Formule 1 by kvůli němu podle Francouzů ztratila důvěryhodnost.

Prezident FIA Jean Todt nedávno prozradil, že na něj Renault tlačí, aby neustoupil ostatním výrobcům a čtyřválcové přeplňované motory do královny motorsportu přišly v roce 2013, jak bylo schváleno Světovou radou. Jinak by prý francouzská automobilka zvážila ukončení svého působení v roli dodavatele motorů.

"Názor jsme nezměnili," řekl výkonný ředitel Renaultu Sport Jean-François Caubet pro Autosport. "Řekli jsme Jeanu Todtovi a Berniemu Ecclestonovi, že na nové motory tlačíme, protože když jsme se rozhodli z formule 1 neodejít, byl to za třech jasných podmínek představenstva."

"Ta první byla změnit technologie motoru, aby byl relevantnější (pro výrobu silničních vozů), aby byla vazba mezi formulí 1 a výrobkem. Ta druhá bylo snížení nákladů a třetí výsledky."

Zatímco náklady má teď Renault poloviční a úspěchů dosahuje s Red Bullem a týmem Renault, poslední podmínka stále čeká na své splnění. Proto francouzská automobilka nechce připustit odklad nových motorů. "Řekl jsem Berniemu a Jeanu Todtovi, že jsme dnes v ´červené zóně´, protože nevíme, jaká bude budoucnost Renaultu (ve formuli 1)," dodal Caubet.

Francouzská automobilka sice působí v královně motorsportu už jen jako dodavatel motorů, přesto jsou její náklady na tento sport nemalé. Proto nechce hazardovat s důvěrou svých akcionářů a partnerů.

"Náklady Renaultu na formuli 1 jsou asi 100 miliónů eur," prozradil Caubet. "Takže nemůžete jen tak měnit směr. Řekli jsme Nissanu, jak vypadá budoucnost formule 1, a otevřeli jsme jim dveře do formule 1 pro Infinity. Je to dlouhodobá strategie, nejen pro letošní rok. Šli za Renaultem díky novému motoru a dnes nevíme, co bude."

Caubet řekl, že nechce otevírat mediální válku s ostatními výrobci, ale zopakoval, že si neumí představit odklad přeplňovaných čtyřválců. "Problém s odkladem pro Renault je, že když řeknete, že nové motory přijdou v roce 2015, je důvěryhodnost na nule. To je klíčové," uvedl. "Za nový motor jsme utratili už 10 miliónů dolarů, v Renaultu na něm pracuje 20 lidí. Dokážete si představit, že bychom je teď stáhli zpět?"

Doporučujeme

Články odjinud