Inženýři Renaultu pracují na kopírování zásadních technických řešení letošní sezóny. Foukaný difuzor už na vůz nasadili, ale ještě ho neumí stoprocentně využít. Zadní křídlo s průduchem přijde na řadu kolem Maďarska.
"Na tom systému musíme určitě ještě pracovat," uvedl k foukanému difuzoru šéf týmu Eric Boullier. "Myslím, že pro Hockenheim budeme mít vyřešenou část problémů. Komplexní je to v tom, že to vyžaduje změnu jezdeckého stylu."
"Piloti špatně vnímají hlavně rozdíly mezi chvílemi, kdy výfuky do difuzoru foukají a kdy nefoukají, protože to ve svém důsledku destabilizuje auto. Takže je třeba přizpůsobit auto jezdci a zároveň se jezdec musí přizpůsobit autu. Je to takový začarovaný kruh. Je těžké do toho proniknout, ale jakmile se vám to podaří, je to dobré. My už jsme to téměř dokázali, schází jen málo."
Zadní křídlo podle McLarenu původně Renault nechtěl vyvíjet, pak ho ale přeci jen do svého programu zařadil.
"F-potrubí nasadíme ve dvou krocích," řekl Boullier. "Bude to záležet na harmonogramu, ale Budapešť je trať pro vysoký přítlak, takže tam ho nepotřebujeme. Možná ho budeme mít dřív, nebo pravděpodobně potom."
Nevěnovat příliš mnoho úsilí křídlu s průduchem se Renaultu vyplatilo, několika týmům v čele s Ferrari ubral vývoj tohoto řešení nepřiměřené množství prostředků, které pak scházely jinde. Cílem Francouzů je získat čtvrté místo v poháru konstruktérů, ale přiznávají, že Mercedes, jemuž tato pozice v současnosti patří, byl v Británii znovu rychlejší.