Přechod na přeplňované motory zvýší nároky kladené na jejich výrobce. A to jak při vývoji, tak při práci se zákaznickými týmy.
Atmosférické motory ve formuli 1 skončily a vrací se éra přeplňování. "Je v tom výzva," uznal šéf motorů Renault Rémi Taffin. "Naši lidé samozřejmě mají hodně zkušeností se závodními motory, ale musí se znovu naučit, jak pracovat s turbo motorem, protože pro většinu z nás je to dlouho, co jsme s nějakým pracovali, hodně se liší od atmosférických motorů."
"Samozřejmě jsme všichni inženýři a učili jsme se o těchto věcech ve škole, ale přes zimu se budeme muset ještě hodně naučit."
Nové jsou celé pohonné jednotky včetně systémů na rekuperaci energií, což si vyžádá více lidí, kteří s nimi budou pracovat.
"Jsou komplexnější, protože se toho bude dít víc. Naším plánem je zvětšit každý náš tým o jednoho dalšího člověka ve srovnání s letošním rokem. Je to dáno komplexností pohonné jednotky," dodal Taffin.