Renault posílí své týmy, inženýři se musí znovu učit věci ze školy

Přechod na přeplňované motory zvýší nároky kladené na jejich výrobce. A to jak při vývoji, tak při práci se zákaznickými týmy.
Renault posílí své týmy, inženýři se musí znovu učit věci ze školy

Atmosférické motory ve formuli 1 skončily a vrací se éra přeplňování. "Je v tom výzva," uznal šéf motorů Renault Rémi Taffin. "Naši lidé samozřejmě mají hodně zkušeností se závodními motory, ale musí se znovu naučit, jak pracovat s turbo motorem, protože pro většinu z nás je to dlouho, co jsme s nějakým pracovali, hodně se liší od atmosférických motorů."

"Samozřejmě jsme všichni inženýři a učili jsme se o těchto věcech ve škole, ale přes zimu se budeme muset ještě hodně naučit."

Nové jsou celé pohonné jednotky včetně systémů na rekuperaci energií, což si vyžádá více lidí, kteří s nimi budou pracovat.

"Jsou komplexnější, protože se toho bude dít víc. Naším plánem je zvětšit každý náš tým o jednoho dalšího člověka ve srovnání s letošním rokem. Je to dáno komplexností pohonné jednotky," dodal Taffin.

Další článek: Potenciálně největší díry jsou v pravidlech o motorech, míní Ferrari

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)