Automobilka Renault nehodlá rozšiřovat počet svých zákazníků na polovinu startovního pole nebo dokonce ještě dál.
Renault dodává své pohonné jednotky týmům Red Bull, Lotus, Williams a Caterham. Zájem má také Toro Rosso, které otevřeně přiznalo, že s Francouzi vede jednání.
Pro potenciální další zájemce ale Renault dobré zprávy nemá, víc než pět týmů nechce. "Určitě ne šest. Pět je možnost, ale bylo by to opravdu maximum, protože chceme poskytovat dobré služby," řekl šéf francouzských motorů Jean-Michel Jalinier.
Jelikož se očekává, že příští rok budou osmiválce prodávat jen Renault, Mercedes a Ferrari, je otázkou, kde si bude hledat partnera Marussia, jejímž partnerem je teď Cosworth. Pro menší stáje představují nové motory velký problém, protože budou relativně drahé.
"Dnešní hrubá čísla jsou, a víte, že to záleží na konkrétním týmu a marketingových právech, že sezóna bude stát 15 miliónů eur," vysvětloval Jalinier. "10 miliónů za konvenční motor a 5 miliónů eur za KERS a podporu."
První rok ale bude ještě dražší. "Náklady na sezónu 2014 se budou celkově pohybovat blízko 20 miliónům eur, spíš než 15. To jsou hrubá čísla," dodal.
Jalinier uznal, že finanční situace většiny týmů není jednoduchá, proto se podle něj Renault snaží najít ve spolupráci s FIA a FOM řešení, které by přechod na nové agregáty usnadnilo.