Renault odhalil příčiny exploze Heidfeldova vozu

Grand Prix Maďarska skončila pro Nicka Heidfelda hořícím vozem a menší explozí, která zasáhla jednoho z traťových komisařů. Renault už ví, proč k tomuto dramatu došlo.
Renault odhalil příčiny exploze Heidfeldova vozu

Ví tým tři dny po incidentu s Nickovým vozem, proč začal hořet po zastávce v boxech?
James Allison (technický ředitel týmu Renault): "Stejně jako u většiny nehod se spojilo několik incidentů a způsobily požár, který postihl Nicka v Maďarsku. Za prvé jsme v kvalifikaci použili lehce odlišnou strategii s nastavením motoru, v jejímž důsledku měly výfukové plyny vyšší teplotu než obvykle. Domníváme se, že tato zvýšená teplota způsobila prvotní prasknutí výfukového potrubí."

"Předpokládáme, že se ta prasklina pak rozšířila v kolech před zastávkou v boxech, což jsme nevěděli, protože podle nás došlo k prasknutí na opačné straně, než máme senzor teploty. Domníváme se, že pak Nick přijel (do boxů) s částečně prasklým výfukem. Samotná zastávka v boxech trvala déle než obvykle, motor zůstal ve vysokých otáčkách po dobu 6,3 sekundy, zatímco se čekalo na dokončení výměny pneumatik. Za takových okolností končí hodně přebytečného paliva ve výfucích a jejich teplota roste rychlostí asi 100 stupňů Celsia za sekundu. Tento nárůst teploty stačil na to, aby dodělal částečně prasklý výfuk a rozpoutal požár pod karoserií."

Chvíli poté, co Nick vylezl z auta, došlo na levé straně k explozi. Co to bylo?
JA: "Byla to nádoba se stlačeným vzduchem, která zásobuje ventily motoru. V tom ohni se přehřála a praskla."

Budete muset před Spa auto upravit, a pokud ano, představuje srpnové uzavření továrny překážku?
JA: "Ten incident byl velmi nežádoucí, protože nám odepsal šasi. Před příštím závodem podnikneme kroky, abychom snížili pravděpodobnost dalšího požáru a zajistili, že se nádoba se stlačeným vzduchem nebude moci přehřát. Jsme v kontaktu s FIA, abychom jí předali kompletní zprávu o té nehodě a také abychom jí vysvětlili, jaké kroky uděláme, abychom zabránili jejímu opakování."

Další článek: Fanoušci nepodporují úsporná opatření, ale nechtějí platit za přenosy

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
28. května | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.