Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz dovezl v Monaku do cíle bod. Před startem z 8. místa ale asi čekal lepší výsledek. Jak moc Sainzovi ublížila strategie?
Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz startoval povinně na hyperměkkých pneumatikách, na kterých se dostal do poslední části kvalifikace.

V 16. kole přezul na ultraměkké, na kterých dojel do cíle. Během závodu musel před sebe pustit Hülkenberga, který měl úplně jinou strategii. Odstartoval na ultraměkké a až v 50. kole přezul na hyperměkké. V cíli závodu byl 8.

Sainz nebyl v cíli závodu zrovna spokojený. Myslel si, že měl raději přezout na superměkké. Tým ale strategii hájí.

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

„Myslím, že nasadit místo ultraměkkých superměkkké by bylo ke konci ještě horší,“ řekl Abiteboul.

„V době, kdy jsme to udělali, nebylo možná jasné, proč to děláme, ale nakonec bylo jasné, že to byla správná věc.“

„Byl to pro něj těžký závod. Musel také pustit Nika, aby ten mohl odjet svůj závod. Opět jsme viděli, jak obtížně čitelné jsou tyto pneumatiky. Vypadalo to, že budeme mít s Nikem velmi těžký závod a náhle se pneumatiky vrátily k životu.“ 

„Viděli jsme, že bylo lepší startovat jedenáctý než desátý nebo dokonce osmý, jako to bylo u Carlose. Je to také faktor našeho vozu, protože některým, jako Gasly a Ocon, se podařilo s touto strategií pracovat lépe. Neměli jsme u Carlose jinou reálnou alternativu.“ 

Až se Sainz podívá na závod, tak to podle Abiteboula pochopí. 

Sainz měl také problém s mikrofonem. „Myslím, že jeho mikrofon byl úplně mrtvý. Stalo se nám to během týdne, takže s tím musíme něco udělat. Ne, nevypnul mikrofon. On není takový!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (1) Další článek: Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť
23:48 | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
23:25 | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.
19:54 | Sebastian Vettel musí před stewardy. Nezpomalil během červených vlajek v prvním tréninku.
19:11 | McLaren nebude příští rok závodit v IndyCar. Zatím nevylučuje, že by jel s Alonsem Indy 500, ale celou sezónu podle Browna ne. Není připravený.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10