Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz dovezl v Monaku do cíle bod. Před startem z 8. místa ale asi čekal lepší výsledek. Jak moc Sainzovi ublížila strategie?
Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz startoval povinně na hyperměkkých pneumatikách, na kterých se dostal do poslední části kvalifikace.

V 16. kole přezul na ultraměkké, na kterých dojel do cíle. Během závodu musel před sebe pustit Hülkenberga, který měl úplně jinou strategii. Odstartoval na ultraměkké a až v 50. kole přezul na hyperměkké. V cíli závodu byl 8.

Sainz nebyl v cíli závodu zrovna spokojený. Myslel si, že měl raději přezout na superměkké. Tým ale strategii hájí.

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

„Myslím, že nasadit místo ultraměkkých superměkkké by bylo ke konci ještě horší,“ řekl Abiteboul.

„V době, kdy jsme to udělali, nebylo možná jasné, proč to děláme, ale nakonec bylo jasné, že to byla správná věc.“

„Byl to pro něj těžký závod. Musel také pustit Nika, aby ten mohl odjet svůj závod. Opět jsme viděli, jak obtížně čitelné jsou tyto pneumatiky. Vypadalo to, že budeme mít s Nikem velmi těžký závod a náhle se pneumatiky vrátily k životu.“ 

„Viděli jsme, že bylo lepší startovat jedenáctý než desátý nebo dokonce osmý, jako to bylo u Carlose. Je to také faktor našeho vozu, protože některým, jako Gasly a Ocon, se podařilo s touto strategií pracovat lépe. Neměli jsme u Carlose jinou reálnou alternativu.“ 

Až se Sainz podívá na závod, tak to podle Abiteboula pochopí. 

Sainz měl také problém s mikrofonem. „Myslím, že jeho mikrofon byl úplně mrtvý. Stalo se nám to během týdne, takže s tím musíme něco udělat. Ne, nevypnul mikrofon. On není takový!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00