Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz dovezl v Monaku do cíle bod. Před startem z 8. místa ale asi čekal lepší výsledek. Jak moc Sainzovi ublížila strategie?
Renault obhajuje Sainzovu strategii v Monaku

Carlos Sainz startoval povinně na hyperměkkých pneumatikách, na kterých se dostal do poslední části kvalifikace.

V 16. kole přezul na ultraměkké, na kterých dojel do cíle. Během závodu musel před sebe pustit Hülkenberga, který měl úplně jinou strategii. Odstartoval na ultraměkké a až v 50. kole přezul na hyperměkké. V cíli závodu byl 8.

Sainz nebyl v cíli závodu zrovna spokojený. Myslel si, že měl raději přezout na superměkké. Tým ale strategii hájí.

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

Sainz ještě nedokáže dostat z vozu maximum

„Myslím, že nasadit místo ultraměkkých superměkkké by bylo ke konci ještě horší,“ řekl Abiteboul.

„V době, kdy jsme to udělali, nebylo možná jasné, proč to děláme, ale nakonec bylo jasné, že to byla správná věc.“

„Byl to pro něj těžký závod. Musel také pustit Nika, aby ten mohl odjet svůj závod. Opět jsme viděli, jak obtížně čitelné jsou tyto pneumatiky. Vypadalo to, že budeme mít s Nikem velmi těžký závod a náhle se pneumatiky vrátily k životu.“ 

„Viděli jsme, že bylo lepší startovat jedenáctý než desátý nebo dokonce osmý, jako to bylo u Carlose. Je to také faktor našeho vozu, protože některým, jako Gasly a Ocon, se podařilo s touto strategií pracovat lépe. Neměli jsme u Carlose jinou reálnou alternativu.“ 

Až se Sainz podívá na závod, tak to podle Abiteboula pochopí. 

Sainz měl také problém s mikrofonem. „Myslím, že jeho mikrofon byl úplně mrtvý. Stalo se nám to během týdne, takže s tím musíme něco udělat. Ne, nevypnul mikrofon. On není takový!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (1) Další článek: Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00