Renault o volbě jezdců: Upřednostnili jsme talent před penězi

Tým Renault angažoval Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana, což podle něj dokazuje, že mu jde v první řadě o závodění.
Renault o volbě jezdců: Upřednostnili jsme talent před penězi

Letošní sezónu dokončila enstonská stáj s Vitalijem Petrovem a Brunem Sennou, ale pote udělala radikální krok a jezdecké složení zcela vyměnila, příští rok budou její barvy hájit Räikkönen a Grosjean.

"Dva hlavní partneři týmu (Lopez a Lux) řekli: ´Podívej, není to obchodní záležitost a věc nejvyšší nabídky, šlo o zisk co nejlepších jezdců,´" popisoval uvažování týmu šéf skupiny Lotus Dany Bahar. "Udělali jsme společnou analýzu a řekli, že i když je Vitalij z obchodního hlediska lákavější, měli bychom se zajímat čistě o závodní stránku. Může to pro nás být obchodně těžší, ale zvládneme to. V případě potřeby peníze seženeme."

U Grosjeana šlo o to, že navzdory podpoře Totalu nepřináší tolik peněz, jako mají někteří jiní jezdci. U Räikkönena musel tým sáhnout hluboko do kapsy.

"Vždy jde o velké peníze, když zaměstnáváte bývalého mistra světa," přiznal Bahar. "Vždy je to víc než v případě mladého jezdce. Kimi je Kimi a je mistr světa formule 1. Určitě si zaslouží být ceněn víc než normální jezdec, prostě proto, že je to Kimi Räikkönen. Všichni to uznávají, ale tohle není Ferrari a v tuto chvíli ani nemáme vítězné auto, takže je třeba se na to dívat i z této strany."

"Náš tým a asi ani žádný jiný tým startovního pole si teď nemůže dovolit platit takový plat (jako měl Räikkönen v minulosti). Kimi si to uvědomil, ale nikdy se neprodá pod cenou. Na to je až moc velký charakter. To, co teď bere, je podle mě férové ve vztahu k tomu, co přináší, ale musíme si počkat na výkony na trati."

I když Renault od Räikkönena samozřejmě očekává špičkové výkony, ví, že si na ně možná bude muset počkat. "Nemůžete očekávat, že jezdec, který byl pryč dva roky, se vrátí a hned první den se přizpůsobí pneumatikám a novým pravidlům," uznal Bahar. "Takže potřebuje čas. Ale jestli to budou tři dny, šest nebo dvacet závodů, to se uvidí. Důležité je, jakou tendenci bude mít jeho výkonnost. Pokud se bude pořád zlepšovat, tak mu samozřejmě dáme čas."

Podle Bahara však není třeba mít obavy, že by Fin ztratil motivaci, pokud nebude moci brzy bojovat o přední pozice. "Kimi je velmi dobrý člověk, velmi ryzí. Mám pro něj velký respekt, hodně ho respektujeme, a to je důvod, proč je u nás," vysvětloval. "Za posledních deset let ve formuli 1 hodně vyspěl. Dospěl a ví, že jeho návrat do F1 nebude snadný. Ví, že musí mít výsledky. Ale není to stejný kluk, jako byl u Sauberu a McLarenu. Tohle je jiná doba, on musí mít výsledky a uvědomuje si to."

A navzdory špatné zkušenosti s volností jezdců nehodlá Renault Räikkönena omezit v rizikových činnostech. Fin si před několika dny narazil zápěstí, když spadl ze sněžného skútru, což okamžitě připomnělo předsezónní nehodu Roberta Kubici.

"Dělat rizikové věci patří k naší práci, my rizika podstupujeme po obchodní a korporátní stránce. Kimi je podstupuje ve svém životě. Mám rád lidi, jako je on. Bylo by nešťastné, kdyby se zranil, ale patří to k životu. Kimi je Kimi a těžko změníte způsob jeho života," dodal Bahar.

Další článek: Auto nám nestaví Caterham, ohradil se tým HRT

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt