Renault není spokojen s tlaky pneumatik. Budou se měřit během jízdy?

Renault není spokojen s tlaky pneumatik. Budou se měřit během jízdy?

Tlaky pneumatik… velké téma posledních týdnů. Pirelli před každým víkendem stanovuje minimální tlaky předních a zadních pneumatik. Podle mnohých jsou tyto limity příliš vysoké.

Některé týmy (spekuluje se o týmech Red Bullu) přišly na to, jak pravidla částečně obejít. Pneumatiky se měří ve stanovený okamžik, v případě závodu před startem. Pomoci ne zcela známých opatření dokáží někteří tlak po startu o něco snížit. Není to nelegální, ale přináší to výhodu.

FIA si v Monaku na tlaky posvítí detailněji. Chce data od týmů online. Penalizace za to sice nehrozí, ale můžeme se dočkat zavedení standardizovaných měřidel, kdy tlak bude měřen online a pravidlo tak bude vymáháno jinak.

Podle technického šéfa Renaultu je škoda, že k takové situaci vůbec došlo. „Jsem si jistý, že bychom se všichni raději vrátili zpět,“ uvedl pro Motorsport.com. „Dříve jsme měli tlaky mnohem volnější.“ Podle Bella bylo dříve snažší získat z pneumatik vyšší výkon.

Renault sám žádné triky nepoužívá. „Nemáme žádné triky, to vám mohu říct upřímně. Kdybychom měli nějaký dobrý nápad, rád bych vám řekl, co to je.“ Podle Bella lze pracovat se zahříváním ráfků nebo ramen.

„Jako každý tým, se i my snažíme přemýšlet o způsobech, legálních způsobech, jak situaci zlepšit. Ale je jasné, že některé týmy to zvládly lépe než ostatní. Nemyslím, že dělají něco zjevně nelegálního.“

„V tuto chvíli nemáme zdroje. Nemáme továrnu plnou lidí, kteří mohou jen sedět a zaměřit veškerou svou energii na tento problém. Máme spoustu dalších věcí, o které se musíme starat.“

McLaren navrhuje měřit tlaky během jízdy, s čímž souhlasí i Bell. Jak už jsme ale psali v úvodu, vyžadovalo by to standardizovaná měřidla a to samozřejmě bude stát peníze. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud