Tým Renault F1 je znovu na vzestupu, což dělá radost stejnojmenné francouzské automobilce, která ho loni prodala společnosti Genii. Koupit ho zpět není třeba, náklady jsou nižší a reklama lepší.
"Nemáme v úmyslu to udělat," odpověděl generální ředitel Renaultu Patrick Pélata na otázku rádia RMC, zda automobilka převezme zpět část svého týmu. "Náklady máme nižší, jsme spokojeni s výsledky a tým se zlepšuje. Jsme tu, abychom jim pomáhali, především tím, že vyvineme dobrý motor. Současný stav nám velmi vyhovuje. Teď už jen zbývá být častěji na pódiu a občas i zvítězit."
Pro Renault je důležité, že je jeho jméno vidět v souvislosti s dobrými výsledky. Jaké jsou vlastnické struktury týmu, není podstatné. "Není důležité, kdo tým vlastní, ale že je dobře řízen," konstatoval Pélata. "Značka Renault je pořád přítomná a vyvíjíme motory. Mimochodem Red Bull má nakročeno k titulu a je vybaven motory Renault. To ukazuje, že je naše přítomnost výrazná."
Francouzi si cení především reklamy, kterou jim účast, byť nepřímá, v královně motoristického sportu přináší. "Po Olympijských hrách je formule 1 nejsledovanějším sportem na světě v televizi," připomněl Pélata. "Když se dnes Inda zeptáte, jestli zná Renault a odpoví vám, že ano, tak v 50 až 60 procentech případů to je prostřednictvím formule 1, zatímco jen v 10 až 12 procentech případů prostřednictvím Loganu, což je auto, které tam prodáváme. Auta prodáváme v Indii už tři roky, takže chápete, jaké má formule 1 dopady."