Renault nehodlá být kvůli nevydařeným výfukům konzervativní

Unikátní řešení výfukového systému týmu Renault letos ovoce nepřineslo, naopak mu způsobilo jisté potíže. Podle šéfa týmu Erica Boulliera to ale není důvod pro konzervativní přístup k novému vozu.
Renault nehodlá být kvůli nevydařeným výfukům konzervativní

Renault pracoval od prvních testů s výfuky, které nasměroval před bočnice, aby z jejich plynů těžila co největší část podlahy. "No, kdyby to bývalo fungovalo, tak bychom výkonnostně patřili pořád mezi čtyři nejlepší," vysvětloval důvody počínání svého týmu Boullier pro oficiální stránky formule 1.

"Ve skutečnosti to funguje jen na některých místech, a to kvůli profilu tratí. Víme, že to funguje v rychlých a středně rychlých zatáčkách, tam máme přítlak. Ale v pomalých zatáčkách ne."

Renault se rozhodl se svými výfuky riskovat, protože doufal, že se tak posune blíž k vrcholu formule 1. "Měli jsme důvody být inovativní," pokračoval Boullier. "To riziko jsem podstoupil, když jsem podpořil Jamese (Allisona - technický ředitel) ve chvíli, kdy mi toto řešení nabídl. Tým byl ve fázi transformace a cílem Genii bylo vyhrát šampionát, nejen v jednom roce, ale být etablovaným top týmem."

Navzdory neuspokojivým výsledkům nebyla práce na netradičních výfucích úplně ztraceným časem. "Hodně jsme se při tom naučili," prozradil Boullier. "Pochopili jsme, že musíme být se změnami pravidel a všemi navazujícími procesy velmi opatrní. Náš koncept jsme založili na foukání podlahy, což znamenalo, že jsme ho museli před Silverstonem přehodnotit, přičemž jsme ztratili osm týdnů. Museli jsme to nějak vyrovnat."

"S tou inovací jsme asi zašli moc daleko, proto teď za to platíme. Ale to, čeho jsme dosáhli interně, je dobré. Zkušenosti, no, vlastně špatné zkušenosti, znamenají zisk. Pro budoucnost jsou přínosné."

Podle Boulliera povzbuzuje větší volnost kreativitu konstruktérů, nejen proto nehodlá být tým z Enstonu nijak výrazně konzervativní při práci na vozu pro rok 2012.

"Ne, to by byla chyba," potvrdil. "Asi nebudeme tak extrémní, ale určitě ne konzervativní! Chci, aby mé skupiny inženýrů i nadále mezi sebou soupeřily, ale asi trochu kontrolovaněji."

Další článek: Massa se bude muset příští rok osvědčit, potvrdil prezident Ferrari

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10