Tým Renault přiveze na první Grand Prix značně upravený vůz, přesto nemá příliš velké ambice. Kvalifikovat se chce v první desítce a v závodě by mu stačilo dojet s oběma vozy do cíle.
Ericu, jak byste zhodnotil zimní přípravy?
Eric Bouiller (šéf týmu): "Když pomineme špatné počasí, tak nám přípravy šly celkově velmi dobře. Měli jsme pár drobných potíží, což je v zimních testech normální, ale vůz jezdil dobře a prokázal dobrou spolehlivost. Vzhledem k tomu, že šest z celkových 15 dnů ovlivnil déšť, maximalizovali jsme podle mě čas na trati. I na mokru se můžete učit, hlavně co se spolehlivosti týče, ale problém je ten, že vůz netlačíte na limit stejně jako na suchu."
Jak hodnotíte silné stránky týmu?
EB: "Naší nejsilnější stránkou jsou lidé. Máme velmi motivovaný tým, který je ve vztahu k závodění velmi vnímavý a aktivní. Bylo to vidět po prvním testu, když továrna vyvinula velké úsilí, aby provedla změny včas pro test v Jerezu."
Jak strmá byla vaše křivka učení jako šéfa týmu?
EB: "Musím říct, že velmi strmá, protože je třeba hodně věcí vstřebat a pochopit, dokonce i ve srovnání s GP2. Je to mnohem intenzivnější, ale jsem spokojený s tím, jak to jde."
Jak se vyjádřili k vozu jezdci, co se výkonnosti, ovladatelnosti a potenciálu týče?
EB: "Musíme změnit pár věcí, aby se jezdci cítili ve voze lépe, ale celkové vyvážení se jim líbí, stejně jako reakce na změny v nastavení. V testu v Jerezu jsme našli výborné vyvážení a oba jezdci říkali, že se vůz snadno řídí a že si v něm věří. To bylo vždy naší prioritou a představuje to dobrý základ pro vývoj vozu v průběhu roku."
Jak hodnotí po zimních testech svoji konkurenceschopnost tým?
EB: "Bylo velmi těžké porozumět zimním testům, odhalit všechny detaily a zjistit, jak si stojíme vůči ostatním týmům, protože nevíme, jaký zvolily přístup. Rozhodli jsme se jezdit s velkým množstvím paliva v každém testu, protože věříme, že tak vozu nejlépe porozumíme a nejvíce ho vylepšíme. Co se týče okamžité výkonnosti, doufám, že jsme blízko top týmům."
Robert Kubica je hodnocen jako jeden z nejtalentovanějších jezdců ve formuli 1. Co týmu přinesl?
EB: "Je skvělé vidět Roberta u nás a jeho nasazení a pracovní morálku na všech úrovních. Během testů byl vždy na okruhu, pracoval dlouho, studoval data a byl k dispozici týmu. A přesně to potřebujeme."
Jste spokojen s tím, jak se ve formuli 1 adaptuje Vitalij Petrov?
EB: "Ano, jde mu to dobře. Vitalij si věří, pod tlakem zůstává v klidu, což na tým zapůsobilo. Rusko mu věnuje velkou pozornost, ale vše vzal s klidem a nic ho nerozhodilo. Jediný problém je nedostatek jezdění na suchu, což pro nováčka není ideální. Nicméně, děláme vše proto, aby se u týmu cítil dobře při svém učení o formuli 1. Nepochybuji o jeho schopnostech, protože svými výsledky v minulosti dokázal, jak je rychlý."
Tým minulý týden ohlásil partnerství s Ladou, můžete k tomu něco dodat?
EB: "Naše smlouva s Ladou symbolizuje touhu Ruska podpořit první ruského jezdce formule 1 na nejvyšší úrovni světového motorsportu. To je povzbudivé znamení nejen pro nás, ale pro celý tento sport. Také je to důležitá záležitost pro tým, protože Lada je první významnou značkou, která letos nově vstupuje do formule 1. My jsme hrdí na to, že se tak stalo s naším týmem. Je to první úspěšný krok v naší obchodní strategii."
Při představení R30 jste hovořil o agresivním vývojovém programu? Jde vše podle plánu?
EB: "Ano, máme velmi krátké termíny a lidé v továrně se hodně snaží. Zatím jde vše podle plánu."
Jaké úpravy vozu budete mít v Bahrajnu?
EB: "Nebudu zacházet do detailů, ale v Bahrajnu budeme mít velký balík úprav, většina věcí se týká aerodynamiky."
Jaká jsou vaše očekávání před nadcházejícím závodem?
EB: "Není pro mě snadné o tom hovořit. Určitě vím, jaký by byl pro nás výsledek snů, ale svá očekávání musím konfrontovat s realitou. Pokud se nám podaří s oběma vozy kvalifikovat v první desítce a dokončit závod, byl by to skvělý začátek sezóny."