Renault měl v letošním roce tři problémy, ale podle Taffina se z nich poučil a už se nebudou opakovat.
„Přijeli jsme na první zimní test a věřili jsme, že jsme udělali velký krok vpřed mezi sezónami. Upřímně jsme si mysleli, že jsme odvedli dobrou práci,“ řekl Remi Taffin.
„Bylo to tak v některých oblastech, ale nachytali jsme se ve třech základních směrech. Prvním z nich byl významný problém se spolehlivosti pístů. V průběhu testování jsme neviděli žádný konkrétní problém.“
„Další problém byl v tom, že jsme měli uvnitř elektroniky pohonné jednotky další díl, který nám způsoboval neustále problémy, ale nemohli jsme určit, o co jde.“
Poslední věcí bylo podle Taffina to, že rozhodnutí pro rok 2015 přijali na poslední chvíli. „Specifikace pohonné jednotky pro první závod byla stanovena velmi pozdě a my jsme nebyli připravení. Chtěli jsme stáhnout ztrátu, ale sami jsme si hodili klacky pod nohy.“
„Ale tato směs problémů nám umožnila naučit se hodně věcí a ujistit se, že se stejné problémy nebudou v budoucnu opakovat.“
Jakmile zhruba od Španělska Renault vyřešil spolehlivost, začal se podle Taffina koncentrovat na rok 2016.
„Specifikace pro první závod je stanovena a vypadá, že je obecně spolehlivá. Má za sebou několik tisíc kilometrů na dynamometru.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson