Renault zdědil loňský vůz Lotusu a na trati se mu příliš nedaří. Po pohonné jednotce chce nyní vylepšit šasi. To už se ale bavíme o roce 2017.
Renault ukončil vývoj letošního vozu. „Tým a vůz se nevyvinuly tak, jak jsme chtěli,“ uvedl Cyril Abiteboul pro Motorsport.com.
„Důvod, proč jsme se chtěli věnovat trochu vývoji v letošním roce, ne strašně moc, ale jen trochu, bylo naučit se lepší struktuře. To je to, co jsme udělali.“
Renault v sezóně 2016
Momentálně mu patří 9. místo. Renault bodoval jen jednou a to zásluhou Magnussena v Rusku (6 bodů).
Renaultu se sice letos nedaří jako týmu, ale jeho pohonná jednotka je mnohem lepší, což dokazuje i Red Bull. Podle Abiteboula se pohonné jednotky k sobě přibližují, takže roli nyní budou hrát opět aerodynamika, mechanický grip a pneumatiky.
Francouzi nyní budou investovat do továrny, výrobny, ale také do simulátoru, aerodynamického tunelu a v letě do dostanou nový cluster CFD (počítačové simulace).
Původně pracovalo pro tým 480 zaměstnanců, nyní už se jejich počet blíží číslu 550 a cílem je mít co nejdříve 600 až 650 lidí.
„Když porovnáte situaci, jakou máme ve Viry, se situací, jakou jsme měli před 18 měsíci, je to jako den a noc,“ říká Abiteboul. Ve Viry se samozřejmě vyvíjí pohonné jednotky pro tým, Red Bull a od příštího roku znovu také pro Toro Rosso.
„Pokud budeme schopni v Enstone udělat za stejnou dobu stejný obrat, jaký jsme udělali ve Viry, tak budu já a my všichni více než šťastní.“
„Budeme se vždy snažit dostat to nejlepší z vozu při každém jednotlivém závodě. Vždy se budeme snažit mít tu nejlepší strategii a pokusit se dostat to nejlepší z našich jezdců.“
„Stále je podle mého názoru určitý prostor pro zlepšení v celé řádě oblastí a to včetně jezdců, strategie a nastavení vozu.“
„Ale pokud jde o zvyšování výkonu vozu, tak to co máme, je více méně to, co budeme mít po zbytek sezóny.“
Foto: Getty Images / Charles Coates