Renault má v motorsportu dlouhodobé plány, říká Abiteboul. Chce omezit mzdy jezdců

Podle Abiteboula bude Renault v motorsportu ještě velmi dlouho.
Renault má v motorsportu dlouhodobé plány, říká Abiteboul. Chce omezit mzdy jezdců

Současná situace může ohrozit menší týmy, ale mohla by také vést k odchodu některých automobilek. V krizi se vždy šetří v první řadě na motorsportu. Renault je jednou z nejohroženějších, ale podle Abiteboula je jeho závazek v motorsportu dlouhodobý. Abiteboul vítá nová opatření, která F1 v pátek přijala. Nyní o nich bude ještě formálně jednat Světová rada motorsportu.

„Je to velká krize, takže je nyní těžké předpovídat, jaký bude skutečný efekt, ale jsou odsouhlaseny velmi pozitivní věci: lepší rozdělování peněz z komerčních práv, mnohem nižší rozpočtový strop ... mnohem nižší, než byl.“

„Roky jsme tlačili na tento typ čísel a abych byl upřímný, bude to pro nás pravděpodobně velmi dobré, protože budeme velmi blízko současným výdajům,“ řekl Cyril Abiteboul pro Motorsport.com.

Týmy schválily nižší rozpočtový strop i aerodynamický trest pro úspěšné

Týmy schválily nižší rozpočtový strop i aerodynamický trest pro úspěšné

Rozpočtový strop by měl nejen umožnit lépe dýchat současným týmům, ale může i přilákat nové týmy. 

„Motorsport má jedinečnou hodnotu a přínos. Proto tomu věříme, stejně jako věříme v řadu marketingových aktivit. Kromě toho, že tohle je sport, je to jádro technologie. Tohle je závodění. Jsou to také emoce a Renault stojí za emocemi. Všechno tohle znamená hodně. A proto jsme v motorsportu desetiletí a máme v úmyslu to dělat velmi dlouho.“

„Chcete mít jasný příběh o tom, proč by se měl spotřebitel zajímat spíše o vaší značku a váš produkt než o ostatní. Myslím si, že to, co máte ve své DNA, ve své historii a ve svém odkazu, se do jisté míry počítá mnohem více než cokoliv jiného.“

Renault má kromě továrního týmu ve formuli 1 také aktivity ve formuli E – abychom byli přesnější, tak aliance Renault-Nissan. Podle Abiteboula je možné a dokonce výhodné mít oba projekty

„Pro formuli 1 se vyvíjí řada technologií, které lze poté převést do formule E. Proto si myslím, že formule 1 bude stále hnací silou inovací.“

„Upřímně řečeno, trend směrem k elektrifikaci nezmizí, ale zrychlí se, protože se usiluje o větší udržitelnost v automobilovém průmyslu. Takže ano, formule 1 by měla jasně směřovat tímto směrem, ale od roku 2009 to tak bylo – s prvním představením KERSu a od roku 2014 máme současnou pohonnou jednotkou. Myslím, že v tomto ohledu musíme ještě udělat lepší práci v marketingu F1.“

Diskutuje se také o omezení vývoje nebo nákladů na vývoj v oblasti pohonných jednotek, ale Abiteboul by se podíval také na mzdy jezdců, které se do rozpočtového stropu nezapočítávají a dnes jsou podle něj příliš vysoké.

„Doufejme, že nás vyslechnou, jak nás vyslechli v jiných věcech,“ dodal Abiteboul.

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Další článek: FIA založila horkou linku pro whistleblowery. Mohou nahlásit porušení pravidel

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10