Renault má problémy se spolehlivostí kvůli velkému vývoji

Renault přes zimu změnil koncept své pohonné jednotky. Cyril Abiteboul připustil, že toho změnili tak moc, že se to odrazilo i ve spolehlivosti.
Renault má problémy se spolehlivostí kvůli velkému vývoji

„Nebudu vypadat profesionálně, když vám řeknu, že se jedná o očekávané problémy, protože neděláte motor, u něhož očekáváte, že nebude fungovat,“ uvedl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Je to frustrující, ale realita je taková, že nejsme dobří při navrhování na první pokus. Na straně motoru jsme udělali spoustu práce – architektura spalovacího motoru je zcela odlišná, ERS je úplně jiný.“

„Rozhodli jsme se toho přes zimu udělat hodně, ale upřímně řečeno jsme toho udělali příliš hodně.“

Hülkenberg chválí letošní vývoj Renaultu

Hülkenberg chválí letošní vývoj Renaultu

„Když začnete mít problémy se spolehlivostí, začnete v garáži mixovat komponenty. Vezmete MGU-H z jednoho motoru, turbo z druhého a MGU-K ze třetího. A začnete stavět monstrum!“

„To také násobí operace a pro chlapy je to náročné. Občas to vede k drobným chybám. To situaci ještě zhoršovalo. Je to začarovaný kruh.“

Podle Abiteboula měl Renault problémy i se spolehlivostí šasi. Věří, že to bude už lepší. 

„Je to skoro za námi, ale ještě ne zcela. Je to rok konsolidace také na straně motoru. V příštím roce bude mnohem větší stabilita a budeme se schopni zaměřit za získávání většího výkonu z různých komponent, které jsme nasadili. Doufáme, že bude i větší spolehlivost.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (3) Další článek: Jak tráví letní přestávku jezdci F1?
16:15 | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup
14. listopadu | Bývalý šéf Porsche ve WEC Andreas Seidl by mohl zamířit do F1 do vedení některého z týmů. Není ale jasné, kterého...