Nespolehlivost komponent od Renaultu připravila Red Bull Racing v Monze o další cenné body, postižen byl i Lotus. Francouzi mají nad čím přemýšlet.
Renault se dostal do velkých potíží už ve Valencii, když selhaly jeho alternátory ve vozech Sebastiana Vettela a Romaina Grosjeana, přičemž oba bojovali o přední pozice.
Tehdy přijal jistá opatření, aby problémům s přehříváním alternátoru zabránil, a začal vyvíjet novou verzi, která měla být definitivním řešením. Jenomže přesně ta se ve Vettelově monopostu v Monze dvakrát přehřála a vypověděla službu.
"Tento víkend nebyl přijatelný z pohledu výkonnosti ani spolehlivosti," sypal si popel na hlavu provozní šéf Renaultu Sport F1 Rémi Taffin. "Musíme se omluvit Red Bullu za dvě selhání v Sebastianově voze, první nastalo ve třetím volném tréninku, druhé v závodě."
"V obou případech selhal alternátor. Po problémech z Valencie jsme nasadili novou specifikaci alternátoru a věřili jsme, že tím problémy vyřešíme."
Renault zatím neví, co vedlo k přehřívání alternátoru, ale nemyslí si, že by na vině byl Red Bull. "Stále zjišťujeme, proč tu ten díl opětovně selhal, ale víme, že i když byl alternátor provozován zcela v předepsaném rozpětí, přehřál se a přerušil dodávku proudu."
"Pro nás a naše dodavatele je to priorita, tento problém musíme zcela vyřešit před Singapurem."
To ale nebylo vše, potíže způsobila komponenta od Renaultu i u Lotusu. "Nastal problém s KERS na voze Jérôma (D´Ambrosia) a to také musíme vyšetřit," dodal Taffin.
Belgičan absolvoval většinu závodu bez funkčního systému na rekuperaci kinetické energie, čímž ztrácel až půl sekundy na kolo. Vedení Lotusu je přesvědčeno, že by bez této poruchy mohl bodovat.