Technický ředitel Renaultu James Allison přiznal, že výfuky, které měly být výhodou jeho týmu, se nakonec obrátily v jeho největší problém.
Renault představil už v předsezónních testech jednu z největších letošních inovací, své výfuky jako jediný nasměroval dopředu před bočnice, aby z výfukových plynů těžila co největší část podlahy a generovala aerodynamický přítlak. S postupem času se ovšem ukázalo, že si Renault zvolil až příliš těžkou cestu.
"V době, kdy jsem rozhodl o dopředu nasměrovaném řešení výfuků, to byl velmi vzrušující koncept, který podával lepší výkon než náš systém nasměrovaný dozadu," cituje Allisona Autosport. "Zdálo se, že to má velký potenciál a že by to mohlo přinést vítězství v závodech. Od té doby se ale objevilo pár věcí, které nám dělaly problémy."
"První je, že se ukázalo být velmi obtížné ten systém vyvíjet. Z výroby vyšel celkem dobře, ale navyšovat jeho výkon bylo mnohem těžší, než bychom si přáli. Druhý problém je, že je těžké s ním pracovat, je třeba se o něj dobře starat, aby generoval přítlak, který generovat má. A na několika okruzích jsme měli méně přítlaku, než jsme očekávali."
Dopředu nasměrované výfuky jsou efektivní ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, ve kterých je záď vozu přitlačena aerodynamickými silami k povrchu vozovky. V pomalých zatáčkách je tento systém málo výkonný, což se týmu nepodařilo pořádně zmapovat v rámci simulací.
"Upřímně jsme nepředpokládali problémy, které máme v zatáčkách, v nichž se jezdí 60 až 100 km/h," přiznal Allison. "Jsou to pomalé zatáčky a to, co se v nich děje, jsme nedokázali napodobit v aerodynamickém tunelu."
Proto se Renault tolik trápil v Singapuru. V pomalých zatáčkách zůstává záď vozu relativně vysoko a v těchto situacích je mnohem výkonnější řešení dozadu nasměrovaných výfuků. Renaultu scházel přítlak na zadní nápravě, což by se ve stejné míře nemělo už do konce roku opakovat.
"Na většině zbývajících okruhů bychom na tom měli být OK," odhadl Allison. "Snad na zbývajících tratích podáme lepší výkony, měli bychom být schopní dostat vůz zpět na body. Potřebujeme to, protože nám Force India začala dýchat na záda a my musíme získat pár dobrých výsledků, abychom se udrželi před ní."
Příští rok Renault mít starosti se svým unikátním systémem nebude, protože pravidla nařizují nasměrovat výfuky dozadu a navíc zakazují jejich využití pro foukání difuzoru.