Renault je teď tam, kde chtěl být v polovině Jerezu

Zástupce šéfa Renaultu Sport F1 Rob White přiznal, že navzdory pokroku z Bahrajnu Renault stále hodně ztrácí na ostatní výrobce motorů.
Renault je teď tam, kde chtěl být v polovině Jerezu

Jaké kroky jste podnikli mezi Jerezem a Bahrajnem?
Rob White: "Udělali jsme několik změn ve specifikaci úložiště energie (baterie), včetně úprav hardwaru, což si vyžádalo gymnastiku v oblasti inženýrství, zásobování, konstrukce a logistiky. Také jsme implementovali dvě úpravy řídícího softwaru pohonné jednotky, ta první by bývala byla dobrým výchozím bodem pro Jerez."

"Odstranili jsme tím chyby, což nám umožnilo upravit mapování a kalibraci, což nám ve svém konečném důsledku umožnilo s vozy jezdit robustnějším způsobem a hromadit kilometry. Druhá vrstva úprav softwaru přidala funkce, které daly větší váhu řídícím systémům, což přineslo lepší výkon a využitelnost pohonné jednotky a lepší integraci. Všechny čtyři vozy začaly s první verzí a s přibývajícími kilometry přešly na druhou."

Jak šly testy v Bahrajnu?
RW: "Měli jsme několik problémů, ale určitě jsme pokročili a udělali několik kroků vpřed. Ty změny vylepšily chování pohonné jednotky ve voze a najeli jsme cenné kilometry. Docházelo k poruchám, na naší straně i na straně šasi, ale některé velké vady jsme odstranili a umožnili týmům získat klíčové zkušenost s vozem jako celkem."

"Viděli jsme, že drobné problémy můžou způsobit ztrátu času, kterou je těžké nebo nemožné dohnat. Především jsme ztratili víc času, než jsme čekali, poslední den. I když nejsme na provozní úrovni, na které bychom chtěli být, máme solidnější základy, na kterých můžeme pracovat, a jdeme správným směrem."

Řekl byste, že už znovu jedete podle plánu?
RW: "Dobře jsme pokročili s výkonností pohonné jednotky a provozem vozu, teď jsme v situaci, kterou bychom akceptovali uprostřed testů v Jerezu. Vyřešili jsme některé problémy a odhalili jiné. Nejsme tam, kde bychom podle plánu měli být, ale jdeme správným směrem. Jezdění, které se nám podařilo, bylo velmi cenné. Výzvou je zrychlit tempo pokroku, protože ztráta na plán zůstává v tuto chvíli podstatná."

"Jsme o několik týdnů pozadu za svým plánem a víme, že bude trvat, než odemkneme celý potenciál pohonné jednotky. Tvrdě pracujeme, aby se nám to podařilo, a jsme odhodlaní uspět. I nadále věříme naší pohonné jednotce a jejím subsystémům, jen nejsme na provozní a výkonnostní úrovni, na které bychom být chtěli. Nevyspělost pohonné jednotky v kombinaci s časem ztraceným kvůli incidentům znamená, že jsou pozadu také přípravné práce na šasi. Z tohoto pohledu musíme dál pokračovat na rostoucí křivce a zrychlit tempo."

Jaký je plán na krátkou přestávku mezi testy?
RW: "Na konci týdne budeme znovu jezdit v Bahrajnu. Termín homologace se blíží, začínáme stavět motor pro závod v Melbourne. Práce je obrovské množství. Tým ve Viry pracuje ve dne v noci, aby vyřešil naše problémy. Spolupráce s našimi týmy je užší než kdy dřív."

"Tempo vývoje mimo trať je extrémně rychlé, a skutečnost, že velmi rychle dokážeme vytvářet a potvrzovat efektivní řešení, ukazuje odhodlání a nasazení všech členů našeho týmu. Z těchto testů teď máme seznam věcí, které budeme řešit. Samozřejmě jsou tu prioritní záležitosti, které musíme vyřešit před drobnostmi, ale v příštích testech se vrátíme silnější a budeme se dál učit o pohonné jednotce a připravovat se na Melbourne."

Další článek: Asymetrický nos si necháme celý rok, předpokládá Lotus

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)