Renault pracuje na zcela novém konceptu své pohonné jednotky. Její start ale bude opatrný. Francouzi se zaměří nejdříve na spolehlivost.
Pohonná jednotka Renaultu se v letošní sezóně zlepšila a to nejen v oblasti výkonu ale také spolehlivosti. Konec konců Ricciardo s tímto motorem dokončil všechny závody.
Renault pracuje na zcela nové pohonné jednotce. Na začátku sezóny prý ale bude klíčová spolehlivost a ne výkon. Znamená to, že zákaznici nemají v Austrálii od první pohonné jednotky očekávat velké zlepšení. Budou si muset počkat až zhruba do Španělska.
Podle Abiteboula byla zcela nová koncepce nutná, protože Renault chce v dalších letech bojovat o titul.
V rozhovoru pro Motorsport.com Abiteboul nešetřil superlativy. „Máme ve vývoji spoustu nápadů různých konceptů a většina z nich, pokud je mi známo, nebyla dosud na trati k vidění. Samozřejmě je jasné, že nehodlám cokoliv prozradit, ale jsem nadšený z úrovně inovací, které tato platforma nabízí.“
Na dotaz, jak velké riziko je jít cestou zcela nového konceptu, odpověděl: „To je dobrá otázka. Upřímně řečeno, hodně jsme o tom diskutovali, protože v okamžiku, kdy se na zbytku vozu vše mění, bychom mohli mít mnohem konzervativnější přístup. Mohli bychom zmrazit to, co máme a zaměřit se na šasi.“
Renault má ale větší cíle, a tak se podle Abiteboula vydal agresivnější cestou.
„Zaměříme se na spolehlivost tohohle nového konceptu. Znamená to, že to nemusí být velký skok z hlediska výkonu. Jednoduše proto, že se chceme ujistit, že tento koncept bude spolehlivý a bude perfektní platformou pro vývoj výkonu v období příštích tří nebo čtyř let.“
Red Bull řekl, že pokud se ztráta na Mercedes v oblasti výkonu motoru sníží na 3 %, tak bude schopen příští rok bojovat o titul.
Podle Abiteboula je příliš brzy na podobné úvahy a úplně prý nepochopil, jak k tomu Red Bull došel. Renault chce jít ale nad rámec tohoto cíle a mít nejlepší pohonnou jednotku.
Foto: Getty Images / Lars Baron