Renault chystá opatrný start zcela nového motoru

Renault pracuje na zcela novém konceptu své pohonné jednotky. Její start ale bude opatrný. Francouzi se zaměří nejdříve na spolehlivost.
Renault chystá opatrný start zcela nového motoru

Pohonná jednotka Renaultu se v letošní sezóně zlepšila a to nejen v oblasti výkonu ale také spolehlivosti. Konec konců Ricciardo s tímto motorem dokončil všechny závody.

Renault pracuje na zcela nové pohonné jednotce. Na začátku sezóny prý ale bude klíčová spolehlivost a ne výkon. Znamená to, že zákaznici nemají v Austrálii od první pohonné jednotky očekávat velké zlepšení. Budou si muset počkat až zhruba do Španělska.

Podle Abiteboula byla zcela nová koncepce nutná, protože Renault chce v dalších letech bojovat o titul.

Renault prý změní dodavatele paliva

Renault prý změní dodavatele paliva

V rozhovoru pro Motorsport.com Abiteboul nešetřil superlativy. „Máme ve vývoji spoustu nápadů různých konceptů a většina z nich, pokud je mi známo, nebyla dosud na trati k vidění. Samozřejmě je jasné, že nehodlám cokoliv prozradit, ale jsem nadšený z úrovně inovací, které tato platforma nabízí.“ 

Na dotaz, jak velké riziko je jít cestou zcela nového konceptu, odpověděl: „To je dobrá otázka. Upřímně řečeno, hodně jsme o tom diskutovali, protože v okamžiku, kdy se na zbytku vozu vše mění, bychom mohli mít mnohem konzervativnější přístup. Mohli bychom zmrazit to, co máme a zaměřit se na šasi.“

Renault má ale větší cíle, a tak se podle Abiteboula vydal agresivnější cestou.

„Zaměříme se na spolehlivost tohohle nového konceptu. Znamená to, že to nemusí být velký skok z hlediska výkonu. Jednoduše proto, že se chceme ujistit, že tento koncept bude spolehlivý a bude perfektní platformou pro vývoj výkonu v období příštích tří nebo čtyř let.“

Red Bull řekl, že pokud se ztráta na Mercedes v oblasti výkonu motoru sníží na 3 %, tak bude schopen příští rok bojovat o titul.

Podle Abiteboula je příliš brzy na podobné úvahy a úplně prý nepochopil, jak k tomu Red Bull došel. Renault chce jít  ale nad rámec tohoto cíle a mít nejlepší pohonnou jednotku. 

Foto: Getty Images / Lars Baron

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A