Renault plánuje obnovu juniorského programu, což je dalším neklamným důkazem jeho návratu do F1.
Francouzská automobilka se nechala slyšet, že chce dodržet smlouvu s Red Bullem a dodávat mu motory do konce příštího roku. Co bude dál, to se uvidí. Renault zvažuje odkoupení některého ze současných týmů.
Vedle toho se dějí změny také v juniorské oblasti. Renault ukončí podporu světové série Renault 3.5. To ale není vše. Otazníky visí i nad budoucností GP2. FIA totiž stále pracuje na šampionátu F2, který by měl být pro juniorské jezdce nejlepší volbou. Aby totiž dostali super licenci, musí v určitých sériích získat stanovený počet bodů. F2 bude z tohoto pohledu nejvýhodnější. F2 může nakonec vzejít práve z GP2.
Podle Motorsport.com chystá Renault obnovu svého juniorského programu. Cyril Abiteboul uvádí některé výhody tohoto rozhodnutí – vedle reklamy jsou to i peníze. Tedy jejich úspora.
„Jediné, co potřebujete vidět, jsou platy jezdců v týmu, jako je Mercedes ve srovnání s platy jezdců v týmu jako je Red Bull nebo Toro Rosso,“ řekl Abiteboul. „Myslím, že náklady na platy u Red Bullu / Toro Rosso jsou zlomkem těch u Mercedesu a to je fantastické.“
„Co je jisté, že pokud máme být v F1, tak já jsem velký příznivce jezdeckých programů. Měli jsme to v minulosti, ale možná to bylo příliš ambiciózní, protože jsme měli trochu moc jezdců.“
Abiteboul uvádí příklad, že zatímco spojení Renault a Alonso je velmi známé, o tom, že Hamilton jezdil v nějaké formuli Renault, neví prakticky nikdo.