Renault musí upravit uchycení zpětného zrcátka na systému svatozáře na svém voze formule 1 poté, co design, na kterém pracoval, byl zakázán technickou směrnicí FIA vydanou na základě uchycení zrcátka týmem Ferrari.
Ferrari jako první tým využilo pro uchycení zpětného zrcátka systém ochrany hlavy pilota, tzv. svatozář. Své řešení představilo při závodním víkendu ve Španělsku. Jeho návrh byl však následně zakázán, protože Ferrari nad samotné zrcátko umístilo ještě křidélko.
Zrcátko Ferrari bylo se svatozáří spojeno dílem, ze kterého ve vrchní částí nad zrcátkem vedlo křidélko. To bylo z vnější strany spojeno tenkým dílem se zrcátkem. V Renaultu na to chtěli jít jinak. Ze svatozáře mělo vést jedno dlouhé křidélko, pod kterým by bylo uchycené zrcátko.
Do Španělska dokonce Renault přivezl prototyp z 3D tiskárny, ale na základě rozhodnutí FIA o zrcátku Ferrari si myslí, že by neprošel ani jejich návrh řešení.
„Měli jsme vyrobený jeden prototyp, který byl spojen se svatozáří, ale za současných technických směrnic by to nefungovalo, hledáme proto jiné způsoby, kterými bychom mohli přichytit zrcátko ke svatozáři,“ řekl technický ředitel pro vývoj šasi v Renaultu Nick Chester.
„Důvod, proč jsme zkoušeli RP (technologie 3D tiskárny), je, že jsme chtěli zjistit, jestli jezdci pořádně uvidí. Nyní to zkusíme jinak.“
Podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) by aerodynamický dopad upevnění zrcátka měl být minimální nebo neúmyslný. Týmy zároveň budou muset prokázat, že každý prvek, který zapracují do uchycení zrcátka ke svatozáři, je smysluplný.
„Vždy je to docela obtížné, protože vždy, když máte něco na karoserii, tak vždy pro to najdete také jiné využití. Myslím, že nedávno vydaná technická směrnice specifikuje, kde můžete uchytit zrcátko. Může to být na straně nebo na spodku. To je poměrně jasné.“
Foto: Getty Images / Charles Coates