Týmy Renaultu se svým dodavatelem motorů zkoušely, zda FIA akceptuje interpretaci, podle které některá upřesnění pravidel o motorech platila jen loni. Neuspěly.
Renault se domníval, že vyjasnění, které FIA vydala k nastavení motoru používané Red Bullem kolem loňské GP Německa, nemusí letos platit. Mistři světa tehdy upravili přísun točivého momentu, aby jezdcům pomáhal s prokluzem kol, navíc docházelo k produkci výfukových plynů mimo běžný rámec, aby je mohla využít aerodynamika.
Podobnou mapu si Red Bull a Lotus vyzkoušely i v testech minulý týden v Barceloně, ale FIA jim řekla, že je nelegální, že pořád platí vyjasnění pravidel z loňské sezóny.
Lotus ale odmítl, že by na tom závisela jeho dobrá forma. "Že nás to zpomalí, je nesmysl. Renault přišel s alternativními mapami motoru, abychom si je vyzkoušeli," vysvětloval provozní šéf Lotusu Alan Permane pro BBC. "Promluvil si o nich s FIA, ale Charlie Whiting nechtěl, abychom je používali."
"Kimi si tu novou vyzkoušel jednou v zaváděcím kole a nesnesl ji. Romain ji minulý týden vyzkoušel na mokru poslední den a dopadlo to OK. Ale na suchu jezdil po celou dobu bez ní."
"Je to o foukání výfukových plynů při částečném a plném plynu a upravení map, aby to víceméně fungovalo v obou případech, ale zisky, o kterých hovoříme, jsou nepatrné. Říkat, že nás to zpomalí, je nesmysl."