Renault chce ve Španělsku zrychlit o dvě desetiny sekundy

Nadcházející víkend v Barceloně nenasadí Renault velký balík úprav, ale jen menší změny, od kterých si přesto slibuje nemalé zrychlení.
Renault chce ve Španělsku zrychlit o dvě desetiny sekundy

"Přivezeme několik dalších vylepšení na další závod," řekl technický ředitel stáje James Allison. "Žádné z nich není samo o sobě velké, ale celkově jich máme šest a přinesou zrychlení o 0,15 až 0,2 sekundy na kolo. Nejsou to velké úpravy, ale pokud takhle budeme pokračovat každý závod, v součtu to bude významné."

Rychlejší cestu do cíle španělského závodu má Heidfeldovi a Petrovovi zajistit také lepší práce mechaniků při zastávkách v boxech.

"Rychlé a spolehlivé pit stopy jsou stejně důležité jako vývoj aerodynamiky vozu," uvedl Allison. "Naše úpravy aerodynamiky znamenají asi 10 sekund k dobru na vzdálenost celého závodu, ale jedna špatná zastávka a výhoda tohoto vylepšení je celá pryč. I když se vyhnete jedné vyloženě špatné zastávce, ale uděláte čtyři zastávky o sekundu pomalejší než konkurence, tak je to jako kdybyste odstranili jednu větší úpravu z vozu. Takže ano, pit stopy jsou důležité a představují oblast, v které jsme letos nebyli tak silní, jak bychom chtěli."

Klíčové pro výsledek GP Španělska ale budou pravděpodobně pneumatiky, stejně jako v Turecku. "Zdaleka největší vliv na snadnost předjíždění měla v Turecku skutečnost, že je okruh velmi tvrdý na pneumatiky," vysvětloval Allison. "Barcelona bude zřejmě podobná, měkká pneumatika se může zhoršovat až o tři desetiny sekundy každým kolem. To znamená, že malé variace ve strategiích přinesou velké rozdíly ve výkonnosti v různých fázích závodu."

"Zastávka posunutá jen o tři kola od jiného vozu znamená téměř sekundu rozdílu v čase na kolo. Takže ve srovnání s tím budou mít DRS a KERS jen vedlejší dopady na možnosti předjíždění. Očekáváme další napjatý závod s rušným děním na trati, což nebývá ve španělské Grand Prix tradicí."

Další článek: Foto a video: Mistři světa otevřeli modernizovaný Red Bull Ring

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.