Nadcházející víkend v Barceloně nenasadí Renault velký balík úprav, ale jen menší změny, od kterých si přesto slibuje nemalé zrychlení.
"Přivezeme několik dalších vylepšení na další závod," řekl technický ředitel stáje James Allison. "Žádné z nich není samo o sobě velké, ale celkově jich máme šest a přinesou zrychlení o 0,15 až 0,2 sekundy na kolo. Nejsou to velké úpravy, ale pokud takhle budeme pokračovat každý závod, v součtu to bude významné."
Rychlejší cestu do cíle španělského závodu má Heidfeldovi a Petrovovi zajistit také lepší práce mechaniků při zastávkách v boxech.
"Rychlé a spolehlivé pit stopy jsou stejně důležité jako vývoj aerodynamiky vozu," uvedl Allison. "Naše úpravy aerodynamiky znamenají asi 10 sekund k dobru na vzdálenost celého závodu, ale jedna špatná zastávka a výhoda tohoto vylepšení je celá pryč. I když se vyhnete jedné vyloženě špatné zastávce, ale uděláte čtyři zastávky o sekundu pomalejší než konkurence, tak je to jako kdybyste odstranili jednu větší úpravu z vozu. Takže ano, pit stopy jsou důležité a představují oblast, v které jsme letos nebyli tak silní, jak bychom chtěli."
Klíčové pro výsledek GP Španělska ale budou pravděpodobně pneumatiky, stejně jako v Turecku. "Zdaleka největší vliv na snadnost předjíždění měla v Turecku skutečnost, že je okruh velmi tvrdý na pneumatiky," vysvětloval Allison. "Barcelona bude zřejmě podobná, měkká pneumatika se může zhoršovat až o tři desetiny sekundy každým kolem. To znamená, že malé variace ve strategiích přinesou velké rozdíly ve výkonnosti v různých fázích závodu."
"Zastávka posunutá jen o tři kola od jiného vozu znamená téměř sekundu rozdílu v čase na kolo. Takže ve srovnání s tím budou mít DRS a KERS jen vedlejší dopady na možnosti předjíždění. Očekáváme další napjatý závod s rušným děním na trati, což nebývá ve španělské Grand Prix tradicí."