Renault chce ve Spa nasadit křídlo s průduchem a bojovat s McLarenem

Jako poslední z předních týmů nasadí Renault zadní křídlo s průduchem a očekává od něj nárůst celkové výkonnosti vozu. Francouzi by se díky němu chtěli posunout až na úroveň McLarenu.

"Měli bychom ho mít ve Spa," řekl k zadnímu křídlu s průduchem technický ředitel Renaultu James Allison. "Viděli jsme, že týmy, které ho nasadily, se zlepšily, jakmile jim začalo fungovat. Ale také jsme viděli, že přimět ho k fungování nemusí být tak snadné, takže nás ve Spa čeká práce, aby fungovalo hned od začátku."

Renaultu trvalo ze všech předních týmů nejdéle, než vyvinul tak zvané F-potrubí podle McLarenu. Tomuto řešení nedal prioritu a paralelně vyvíjel několik dalších inovací.

"Jsme poslední z velkých týmů, který ho nasadí a tento přístup jsem zvolil já," prozradil Allison. "Ať už byl správný nebo špatný, věděl jsem, že máme připraveno hodně dobrých věcí, které jsou více konvenční. Také jsem věděl, že to (F-potrubí) zabere hodně našich návrhářských a výrobních kapacit, ale věřil jsem, že díky němu hodně navýšíme výkonnost vozu."

V Maďarsku se Renault znovu přiblížil Mercedesu v tabulce šampionátu, nyní ztrácí na německého soupeře už jen 26 bodů. Na vyšší než čtvrtou pozici pomýšlet nemůže, ale rychlostně si troufá na McLaren, jenž v posledních závodech ztratil kontakt s Red Bullem a Ferrari.

"Nemáme důvod si myslet, že bychom neměli soupeřit s mclareny," řekl Allison k cílům Renaultu pro Grand Prix Belgie. "Takže doufám, že budeme před Mercedesem a ostatními týmy středu pole a snad ztížíme život mclarenům."

Doporučujeme

Články odjinud