Renault chce porazit přední týmy s 85 % jejich zdrojů

Renault by chtěl ve formuli 1 porazit nejlepší týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull s "85 procenty jejich schopností a zdrojů", říká šéf týmu Cyril Abiteboul.
Renault chce porazit přední týmy s 85 % jejich zdrojů

Renault, který na konci roku 2015 koupil tým Lotus a udělal z něj znovu tovární tým francouzské značky ve formuli 1, od té doby pokračuje v rozšiřování svého zázemí v Enstone.

Počet zaměstnanců a infrastruktury se od té doby značně rozrostl, když Renault zaměstnává více než 100 nových pracovníků. Celkem by se chtěl tým dostat na metu 750 zaměstnanců.

Podle Abiteboula bude růst týmu pokračovat také v letošním roce. Nový výkonný ředitel Marcin Budkowski, který přišel z Mezinárodní automobilové federace (FIA), bude pracovat na zlepšení struktury týmu, aby mohl Renault v příštích letech bojovat o titul ve formuli 1 s menším množstvím prostředků, než jakým disponují přední týmy.

Renault se dohodl s FIA.  Budkowski nastoupí 1. dubna

Renault se dohodl s FIA. Budkowski nastoupí 1. dubna

„Výzva, kterou dávám všem v našem týmu, včetně mě, je být schopen ve střednědobé budoucnosti konkurovat top týmům s 85 % jejich schopností a zdrojů,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„To platí jak z hlediska rozpočtu, tak z pohledu počtu zaměstnanců. Nepokouším se mít to, co má Mercedes nebo Red Bull, jen proto, abychom se jim vyrovnali. Pokouším se toho dosáhnout také mnohem efektivnějším způsobem, což je cesta, kterou Renault ve formuli 1 vždy preferoval. Nemůže to být závod ve zbrojení.“

Tlak podle Abiteboula zvyšuje také dosud nejistý budoucí směr formule 1 pod novým vlastníkem Liberty Media, zejména pokud jde o pravidla motorů a možné zavedení rozpočtového stropu. Abiteboul by se nerad dostal do situace, kdy by jeho tým rostl příliš, a nakonec byl nucen naopak počet zaměstnanců snížit.

„Budeme stále růst, ale začneme zpomalovat rychlost našeho růstu, protože upřímně řečeno to bylo docela působivé, ale pro každého zároveň náročné to zvládnout. Myslím, že musíme zpomalit, možná stabilizovat základ a ujistit se, že víme, co funguje a co nefunguje. Posoudit silné a slabé stránky našeho týmu a stále si udržet nějakou schopnost se přizpůsobit a zlepšit se v oblastech, ve kterých budeme slabší.

Nechceme se dostat do bodu, kde si myslím, že bychom museli za pár let znovu snížit náš počet, snažím se proto učinit rozumná rozhodnutí o tom, co je pro tým formule 1 ze střednědobého až dlouhodobého pohledu udržitelné, aniž bychom ohrozili naše možnosti bojovat o šampionát do roku 2020 nebo 2021.

Myslíme si, že 700 nebo 750 lidí v Enstone je dobrý počet zaměstnanců.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (19) Další článek: V IndyCar chtějí hlavu jezdce také chránit, otestují čelní sklo
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10