Renault chce porazit přední týmy s 85 % jejich zdrojů

Renault by chtěl ve formuli 1 porazit nejlepší týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull s "85 procenty jejich schopností a zdrojů", říká šéf týmu Cyril Abiteboul.
Renault chce porazit přední týmy s 85 % jejich zdrojů

Renault, který na konci roku 2015 koupil tým Lotus a udělal z něj znovu tovární tým francouzské značky ve formuli 1, od té doby pokračuje v rozšiřování svého zázemí v Enstone.

Počet zaměstnanců a infrastruktury se od té doby značně rozrostl, když Renault zaměstnává více než 100 nových pracovníků. Celkem by se chtěl tým dostat na metu 750 zaměstnanců.

Podle Abiteboula bude růst týmu pokračovat také v letošním roce. Nový výkonný ředitel Marcin Budkowski, který přišel z Mezinárodní automobilové federace (FIA), bude pracovat na zlepšení struktury týmu, aby mohl Renault v příštích letech bojovat o titul ve formuli 1 s menším množstvím prostředků, než jakým disponují přední týmy.

Renault se dohodl s FIA.  Budkowski nastoupí 1. dubna

Renault se dohodl s FIA. Budkowski nastoupí 1. dubna

„Výzva, kterou dávám všem v našem týmu, včetně mě, je být schopen ve střednědobé budoucnosti konkurovat top týmům s 85 % jejich schopností a zdrojů,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„To platí jak z hlediska rozpočtu, tak z pohledu počtu zaměstnanců. Nepokouším se mít to, co má Mercedes nebo Red Bull, jen proto, abychom se jim vyrovnali. Pokouším se toho dosáhnout také mnohem efektivnějším způsobem, což je cesta, kterou Renault ve formuli 1 vždy preferoval. Nemůže to být závod ve zbrojení.“

Tlak podle Abiteboula zvyšuje také dosud nejistý budoucí směr formule 1 pod novým vlastníkem Liberty Media, zejména pokud jde o pravidla motorů a možné zavedení rozpočtového stropu. Abiteboul by se nerad dostal do situace, kdy by jeho tým rostl příliš, a nakonec byl nucen naopak počet zaměstnanců snížit.

„Budeme stále růst, ale začneme zpomalovat rychlost našeho růstu, protože upřímně řečeno to bylo docela působivé, ale pro každého zároveň náročné to zvládnout. Myslím, že musíme zpomalit, možná stabilizovat základ a ujistit se, že víme, co funguje a co nefunguje. Posoudit silné a slabé stránky našeho týmu a stále si udržet nějakou schopnost se přizpůsobit a zlepšit se v oblastech, ve kterých budeme slabší.

Nechceme se dostat do bodu, kde si myslím, že bychom museli za pár let znovu snížit náš počet, snažím se proto učinit rozumná rozhodnutí o tom, co je pro tým formule 1 ze střednědobého až dlouhodobého pohledu udržitelné, aniž bychom ohrozili naše možnosti bojovat o šampionát do roku 2020 nebo 2021.

Myslíme si, že 700 nebo 750 lidí v Enstone je dobrý počet zaměstnanců.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (19) Další článek: V IndyCar chtějí hlavu jezdce také chránit, otestují čelní sklo
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10