Renault chce letos najít v motoru půl sekundy a nasadit nový MGU-K

Renault chce letos najít v motoru půl sekundy a nasadit nový MGU-K

Renault stále jezdí se starým MGU-K. Nový testoval už vloni, ale stále ho ještě nenasadil. Problém je se spolehlivostí.

Renault potřebuje, aby MGU-K zvládl na dynamometru 8 až 10 tisíc kilometrů. Kromě toho chce také snížit hmotnost rekuperátoru kinetické energie. 

„Je jasné, že musíme pracovat na hmotnosti a to je řešení,“ řekl technický ředitel Renaultu Remi Taffin pro Autosport.

Podle jeho slovo nechce Renault nasazení uspěchat. Termín, kdy MGU-K představí, zatím nemá.

Hmotnost nového MGU-K není známa, ale Taffin uvedl, že se soustředí na snížení hmotnosti nového MGU-K. Podle pravidel nesmí mít MGU-K hmotnost menší než 7 kg. Předpokládá se, že současná verze má větší hmotnost než ta nová.

Nasazení nového MGU-K ovlivňují také současná pravidla. Tato komponenta může být beztrestně vyměněna jen jednou. Pokud by Renault nasadil MGU-K už v Kanadě, musel by vydržet více než 10 tisíc kilometrů... nebo by jezdci dostali penalizace.

„Pokud ho nasadíme v sedmém závodě, nezvládne dalších 13, takže bychom museli nasadit třetí a dostali penalizace,“ řekl Taffin. 

Letos chce dohnat Ferrari a Mercedes

Renault věří, že může letos smazat manko, které má na Mercedes a Ferrari – nebo spíše na jejich aktuální formu, protože do Kanady přiveze vylepšení nejen Renault, ale také Honda a právě Ferrari.

V průběhu roku může podle Taffina Renault najít ještě 0,5 sekundy. 

„Je to vždy problém, když musíte odkládat nasazování výkonnosti na trati, ale to, co chceme, je mít na trati spolehlivou výkonnost. Cílem je dostat se přinejmenším na úroveň nejlepších, než vstoupíme do příštího roku.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud