Renault by uvítal rozpočtový strop pro výrobce motorů

Stáj Renault se domnívá, že by formule 1 měla zvážit zavedení omezení toho, kolik mohou výrobci investovat do vývoje svých motorů.
Renault by uvítal rozpočtový strop pro výrobce motorů

S novou sezónou F1 začala platit také nová technická pravidla, když byl pro tento rok zrušen systém vývojových žetonů, výrobci motorů tak mohou v průběhu sezóny volněji vyvijet svůj motor.

Vývoj současných hybridních pohonných jednotek je však nákladný, prezident Renault Sport Racing Jerome Stoll se proto domnívá, že investice do vývoje by měly být pod kontrolou.

„Hybrid je něco velmi zajímavého, problém nakonec ale představují náklady této technologie,“ řekl pro Motorsport.com Stoll.

„Musíme si dávat pozor na náklady a zajistit návratnost našich investic. Je třeba také zjistit, zda se dá někde ušetřit nebo trochu krotit náklady na vývoj pro každého výrobce.“

Náš motor se zlepšil více, než jsme čekali, zní z Renaultu

Náš motor se zlepšil více, než jsme čekali, zní z Renaultu

Stoll zároveň řekl, že souhlasí s prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeanem Todtem, který na volání po jednodušších a hlasitějších motorech zareagoval, že pro udržení zájmu výrobců je potřeba, aby formule 1 technologicky postupovala s dobou.

„Musíte vzít v potaz, že pokud tady závodíme, je to také z technologických důvodů,“ dodal Stoll.

„Za tím, že jsme i my bojovali za zavedení hybridních systémů do těchto motorů, byl fakt, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme pomoci životnímu prostředí snížením spotřeby paliva o 30 až 40 procent.“

„Dokonale to ilustruje to, že v této soutěži můžete působit i bez toho, abyste byl někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máte rádi tu soutěživost, tu vášeň, můžete ale pracovat také tak, jak to od vás všichni očekávají.“

Poradce Red Bullu Helmut Marko si pak myslí, že motory by ve formuli 1 měly být hlasité, nechce však, aby bylo zvýšení hlasitosti dosaženo uměle.

„Nikdo by to nekupoval. Musíme mít znovu pořádné motory, motory, které mají znovu sílu a z jejich zvuku to přesně vycítíte. Klíčovým musí být znovu jezdec, ne inženýr. K tomu musí dojít, chci totiž obdivovat člověka, který odvádí výjimečnou práci.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Všechny týmy Mercedesu budou mít poslední verzi pohonné jednotky

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00