Renault by uvítal rozpočtový strop pro výrobce motorů

Stáj Renault se domnívá, že by formule 1 měla zvážit zavedení omezení toho, kolik mohou výrobci investovat do vývoje svých motorů.

S novou sezónou F1 začala platit také nová technická pravidla, když byl pro tento rok zrušen systém vývojových žetonů, výrobci motorů tak mohou v průběhu sezóny volněji vyvijet svůj motor.

Vývoj současných hybridních pohonných jednotek je však nákladný, prezident Renault Sport Racing Jerome Stoll se proto domnívá, že investice do vývoje by měly být pod kontrolou.

„Hybrid je něco velmi zajímavého, problém nakonec ale představují náklady této technologie,“ řekl pro Motorsport.com Stoll.

„Musíme si dávat pozor na náklady a zajistit návratnost našich investic. Je třeba také zjistit, zda se dá někde ušetřit nebo trochu krotit náklady na vývoj pro každého výrobce.“

Pohonné jednotky | Renault

Náš motor se zlepšil více, než jsme čekali, zní z Renaultu

Stoll zároveň řekl, že souhlasí s prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeanem Todtem, který na volání po jednodušších a hlasitějších motorech zareagoval, že pro udržení zájmu výrobců je potřeba, aby formule 1 technologicky postupovala s dobou.

„Musíte vzít v potaz, že pokud tady závodíme, je to také z technologických důvodů,“ dodal Stoll.

„Za tím, že jsme i my bojovali za zavedení hybridních systémů do těchto motorů, byl fakt, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme pomoci životnímu prostředí snížením spotřeby paliva o 30 až 40 procent.“

„Dokonale to ilustruje to, že v této soutěži můžete působit i bez toho, abyste byl někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máte rádi tu soutěživost, tu vášeň, můžete ale pracovat také tak, jak to od vás všichni očekávají.“

Poradce Red Bullu Helmut Marko si pak myslí, že motory by ve formuli 1 měly být hlasité, nechce však, aby bylo zvýšení hlasitosti dosaženo uměle.

„Nikdo by to nekupoval. Musíme mít znovu pořádné motory, motory, které mají znovu sílu a z jejich zvuku to přesně vycítíte. Klíčovým musí být znovu jezdec, ne inženýr. K tomu musí dojít, chci totiž obdivovat člověka, který odvádí výjimečnou práci.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21. května | Alonso v tréninku celkově 6.
21. května | Bourdais zažil přetížení 118 G.
21. května | Nico Rosberg bude podruhé otcem.
20. května | Alonso průběžně třetí v kvalifikaci na Indy 500. Pořadí není důležité. Dnes se jen rozdělí jezdci na TOP9 a zbytek.
20. května | .... zatím to nevypadá, že by se začalo jezdit dříve než po 22. hodině.

GP Monaka 2017

Čtvrtek 25. května 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 27. května 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 28. května 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

Tréninky na Indy 500 pokračují dnes i po kvalifikacích.

včera | | 291 N/A
Indy 500: V pondělí pokračovaly v Indianapolis tréninky

Indy 500: V pondělí pokračovaly v In…

Průběžné zpravodajství z tréninků a kvalifikací na 101. ročník Indy 500.

včera | | 88 N/A
Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 ne…

Fernando Alonso se v neděli popere s dalšími osmi jezdci o pole position.

21.  5.  2017 | | 131 N/A
Alonsa čekají čtyři nejděsivější kola v životě

Alonsa čekají čtyři nejděsivější kol…

Fernando Alonso skončil v Indianapolis ve čtvrtek na čtvrtém místě. V pátek ho čeká příprava na kvalifikaci.

19.  5.  2017 | | 20 N/A
V Indianapolis začíná zkrácená kvalifikace

V Indianapolis začíná zkrácená kvali…

V Indianapolis pršelo. Nyní se čeká, až ovál uschne. Kvalifikace by měla začít po 22. hodině času a může pokračovat i po půlnoci.

20.  5.  2017 | | 50 N/A