Renault by uvítal rozpočtový strop pro výrobce motorů

Stáj Renault se domnívá, že by formule 1 měla zvážit zavedení omezení toho, kolik mohou výrobci investovat do vývoje svých motorů.

S novou sezónou F1 začala platit také nová technická pravidla, když byl pro tento rok zrušen systém vývojových žetonů, výrobci motorů tak mohou v průběhu sezóny volněji vyvijet svůj motor.

Vývoj současných hybridních pohonných jednotek je však nákladný, prezident Renault Sport Racing Jerome Stoll se proto domnívá, že investice do vývoje by měly být pod kontrolou.

„Hybrid je něco velmi zajímavého, problém nakonec ale představují náklady této technologie,“ řekl pro Motorsport.com Stoll.

„Musíme si dávat pozor na náklady a zajistit návratnost našich investic. Je třeba také zjistit, zda se dá někde ušetřit nebo trochu krotit náklady na vývoj pro každého výrobce.“

Pohonné jednotky | Renault

Náš motor se zlepšil více, než jsme čekali, zní z Renaultu

Stoll zároveň řekl, že souhlasí s prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeanem Todtem, který na volání po jednodušších a hlasitějších motorech zareagoval, že pro udržení zájmu výrobců je potřeba, aby formule 1 technologicky postupovala s dobou.

„Musíte vzít v potaz, že pokud tady závodíme, je to také z technologických důvodů,“ dodal Stoll.

„Za tím, že jsme i my bojovali za zavedení hybridních systémů do těchto motorů, byl fakt, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme pomoci životnímu prostředí snížením spotřeby paliva o 30 až 40 procent.“

„Dokonale to ilustruje to, že v této soutěži můžete působit i bez toho, abyste byl někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máte rádi tu soutěživost, tu vášeň, můžete ale pracovat také tak, jak to od vás všichni očekávají.“

Poradce Red Bullu Helmut Marko si pak myslí, že motory by ve formuli 1 měly být hlasité, nechce však, aby bylo zvýšení hlasitosti dosaženo uměle.

„Nikdo by to nekupoval. Musíme mít znovu pořádné motory, motory, které mají znovu sílu a z jejich zvuku to přesně vycítíte. Klíčovým musí být znovu jezdec, ne inženýr. K tomu musí dojít, chci totiž obdivovat člověka, který odvádí výjimečnou práci.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
13:56 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https).
13:55 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https). odkaz
21. dubna | Cosworth postavil vlastní monopost formule 1. Vypadal zvláštně a byla to čtyřkolka! odkaz prostřednictvím
20. dubna | Od příštího roku by mohla formule E závodit také v Římě.
19. dubna | Začala sbírka na Billyho Mongera, který o víkendu během závodu britské F4 přišel o obě nohy. odkaz

Nejčtenější články

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejrychlejší Bottas

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejry…

Valtteri Bottas byl nejrychlejším a také nejaktivnějším jezdcem druhého dne testů v Bahrajnu.

19.  4.  2017 | | 90 N/A
V první den sezónních testů byl v Bahrajnu nejrychlejší Hamilton

V první den sezónních testů byl v Ba…

Lewis Hamilton byl nejrychlejší v první den letošních sezónních testů. McLaren měl velké problémy.

18.  4.  2017 | | 134 N/A
Verstappen naštval Brazilce. Massa ho varuje!

Verstappen naštval Brazilce. Massa h…

Max Verstappen rozzlobil brazilské fanoušky. Co se stalo?

17.  4.  2017 | | 60 N/A
Proč dostal v Bahrajnu Hamilton penalizaci?

Proč dostal v Bahrajnu Hamilton pena…

V souboji Hamiltona a Vettela sehrál opět důležitou roli výjezd safety caru. Hamilton jel pod safety carem podle stewardů příliš pomalu.

17.  4.  2017 | | 80 N/A
McLaren si neumí vysvětlit středeční úspěch

McLaren si neumí vysvětlit středeční…

Stáj McLaren má za sebou strastiplný úvod sezóny, který zapříčinily především neustávající potíže s pohonnou jednotkou Honda. Během včerejšího testování v Bahrajnu však vše proběhlo na výbornou bez jediného technické problému. Britský tým si to ale neumí vysvětlit.

20.  4.  2017 | | 44 N/A